Іранська новелістика
Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Іранська новелістика
Код дисципліни
ДВС.1.09.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми перської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та перської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі Ірану та України.
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Східна мова: просунутий рівень», «Вступ до східної філології», «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Давня та усна східна література», «Середньовічна східна література».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з кращими зразками перської новелістики ХХ ст. шляхом соціокультурного прочитання та літературного аналізу вибраних творів; дати уявлення про процес зародження, формування, становлення, розвиток та розквіт жанру новели в Ірані у ХХ ст.; окреслити особливості та характерні риси цього процесу, а також місце іранської новелістики ХХ ст. у системі світової літератури.
Рекомендована та необхідна література
1. Конончук О. Перська новела 20 – 40-х років ХХ ст.: стильова парадигма: навч. посібн. К., 2019.
2. Левчин І. Хрестоматія перської художньої прози ХХ – початку ХХІ століть. К., 2020.
3. Hākemi E. Adabiyyāt-e moʼāser-e Irān. Tehrān, 1997.
4. Hoquqi M. Moruri bar tārix-e adab-o adabiyyāt-e emruz-e Irān. Tehrān, 1999.
5. Jamālzāde M. Yek-i bud-o yek-i nabud. Tehran, 2000.
6. Mirābedini H. Sad sāl-e dāstānnevisi-ye Irān. Tehrān, 1998.
7. Sepānlu M. Nevisandegān-e pišrou-e Irān (az Mašrutiyyat tā 1350). Tehrān, 1995.
8. Yāhaqqi M. Čun sabu-ye tešne: tārix-e adabiyyāt-e moʼāser-e fārsi. Tehrān, 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: усні відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Федорівна
Маленька
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології