Гігієна з гігієнічною експертизою

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Гігієна з гігієнічною експертизою
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
10
Результати навчання
Студент має знати та вміти застосовувати на практиці гігієнічні вимоги до виробничого та навколишнього середовища, усвідомити проблеми взаємодії людини з довкіллям. Інтерпретувати основні закони гігієнічної науки та загальні закономірності зв'язку здоров'я з факторами і умовами середовища життєдіяльності. Досліджувати фактори навколишнього середовища та їх відповідність природним рівням і гігієнічним нормативам. Сформувати практичні навики і вміння токсикологічного та гігієнічного експерименту, яких набувають студенти у процесі виконання лабораторних робіт. Сформувати навички проведення гігієнічної експертизи окремих видів продукції та проектів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне засвоєння дисциплін Філософія, соціологія та медична соціологія, інформатика, етика, фізика, біологія, мікробіологія та вірусологія, медична та загальна хімія, біоорганічна та біологічна хімія, фізіологія, патологічна фізіологія, внутрішні хвороби, радіаційна медицина, медичне право, біоетика . 2. Вміння самостійно застосовувати знання з медичної та загальної хімії, біоорганічної та біологічної хімії, фізіології, патологічної фізіології, внутрішніх хвороб, радіаційної медицини, медичного права, біоетики тощо навчальних дисциплін для вирішення конкретних наукових і практичних завдань; робота з науково-методичною літературою. 3. Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
В рамках курсу “Гігієна з гігієнічною експертизою” формуються уявлення про гігієну як основну дисципліну природоохоронного та профілактичного спрямування. Студенти отримують професійні знання і навички щодо принципів дослідження факторів навколишнього середовища, їх впливу на здоров’я людини, значення гігієнічних нормативів, профілактичних заходів, які забезпечують оптимальні умови для життєдіяльності людини. Отримані знання можуть бути використані студентами не лише у навчальному процесі, але і під час наукової діяльності в області суміжних та міждисциплінарних наук.
Рекомендована та необхідна література
1. Загальна гігієна: пропедевтика гігієни. /За. ред. Є.Г. Гончарука. –Київ, Вища школа, 1995. 2. Гігієна та екологія. /За. ред. В.Г. Бардова. –Вінниця, Нова книга, 2006. 3. Профілактична токсикологія та медична екологія. /За. ред. І.М. Трахтенберга. –Київ, Авіцена, 2011. 4. Даценко І.І., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. – К.: Здоров’я, 2004. – С. 205 - 231. 5. Гігієна харчування з основами нутриціології /За ред. В.І. Ципріяна.-К.: Здоров'я, 1999. – 568 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до його конкретних цілей. На всіх практичних заняттях застосовуються види стандартизованого контролю теоретичної підготовки та контроль засвоєння практичних навичок: виконання практичних завдань, включаючи компетентнісно-орієнтовані, вирішення задач, тестовий контроль, усне опитування, письмова відповідь на запитання викладача. Студенти отримують оцінку за кожне практичне заняття, яка є комплексною та включає контроль як теоретичної, так практичної підготовки студента. Самостійна робота студентів, яка передбачена в темі поряд з аудиторною роботою, оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. Підсумковий контроль відбувається по завершенню вивчення блоку відповідних змістових модулів шляхом підрахунку балів, які студенти отримали при виконанні практичних та індивідуального завдань та результатів окремих тестів. Підсумковий контроль у формі заліку.
Мова викладання
Українська