Навчальна практика з клінічної лабораторної діагностики

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Навчальна практика з клінічної лабораторної діагностики
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: сучасні методи клініко-лабораторного обстеження пацієнтів, їх діагностичні можливості; методи мікробіологічної діагностики; методи імунодіагностики, оцінки імунного статусу; поняття специфічності, чутливості тестів; основні нормативні документи МОЗ України стосовно організації роботи лабораторнодіагностичних установ різного профілю та їх оснащення необхідним обладнанням, реактивами тощо; основні нормативні документи з правил техніки безпеки, протипожежної безпеки, виробничої санітарії, протиепідемічного режиму, які регламентують роботу лабораторно-діагностичних установ різного профілю; перелік лабораторних методів з урахуванням організаційної структури закладів охорони здоров'я та санітарно-епідеміологічного нагляду; принципи роботи та правила експлуатації основних типів вимірювальних приладів, аналізаторів та іншого оснащення, яке використовують у клінічних лабораторних дослідженнях, обладнання функціонально-діагностичних кабінетів;
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування теоретичного матеріалу лекційних та практичних/семінарських/ лабораторних занять з обов’язкових освітніх компонентів, які викладаються здобувачам освіти протягом перших шести семестрів навчання на освітньому рівні «Бакалавр». 2. Успішне опанування матеріалу навчальних дисциплін вибіркових блоків або освітніх компонент за обраним блоком професійно-орієнтованих дисциплін, що викладаються протягом перших шести семестрів навчання на освітньому рівні «Бакалавр». 3. Знання теоретичних основ анатомії, біохімії, генетики, цитології, гістології, біології індивідуального розвитку, мікробіології, вірусології, фізіології, біологічної та медичної фізики тощо. 4. Знання базових принципів основних біологічних методів дослідження та володіння базовими навичками використання лабораторного обладнання та реагентів для проведення експериментального дослідження у певній галузі охорони здоров’я.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна практика є сполучною ланкою між теоретичним навчанням і самостійною практичною діяльністю студентів. Підчас дистанційного етапу студенти можуть в комфортних для них умовах ефективно навчатися та закріплювати свої теоретичні знання. Лабораторна діагностична практика являється одним із видів практичної підготовки напряму 120102 «Медицина» і призначена для засвоєння студентами 3 курсу професійних навичок і вмінь за фахом, розширення і систематизації знань, отриманих при вивченні спеціальних дисциплін, отримання навичок роботи в структурних підрозділах установ охорони здоров’я.
Рекомендована та необхідна література
1. Берегова О.Г., Кривохацька Ю.О. Методи клінічного дослідження крові. (методичні рекомендації). Запоріжжя, 2006. – 96 с. 2. Бойко Т.І. Клінічні лабораторні дослідження: підручник. — К.: Медицина, 2010. — 352 с. 3. Гематологія: посібник / А.Ф. Романова, Я.І. Виговська, В.Є. Логінський та ін.; за ред. А.Ф. Романової. — К.: Медицина, 2006 — 456 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Програма практики передбачає проведення науково-практичних семінарів, закріплення студентів за певними діагностично-лабораторними установами та тимчасово виконання ними обов'язків лаборантів та їх ознайомлення з роботою науково-дослідних установ м. Києва, сучасними напрямками їхньої наукової діяльності
Методи та критерії оцінювання
Основними формами проведення навчальної практики є: 1) проведення науково-методичних семінарів; 2) проведення тематичних екскурсій до науково-дослідних установ м. Києва; 3) виконання самостійних індивідуальних завдань (пошук, аналіз наукової літератури та написання звіту). Форма підсумкового контролю успішності навчання: захист практики, оцінювання якої еквівалентно диференційованому заліку
Мова викладання
Українська