Адаптивні стратегії рослин в мікрокліматичних просторах ландшафтів
Освітня програма: Ландшафтний дизайн урбанізованого середовища (магістр)
Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Назва дисципліни
Адаптивні стратегії рослин в мікрокліматичних просторах ландшафтів
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР9. Презентувати результатами виконаних досліджень в галузі садово-паркового господарства фахівцям і нефахівцям.
ПР12. Створювати об’єкти озеленення різного призначення та підбирати комплекс робіт по догляду за рослинами у насадженнях.
ПР13. Організовувати навчально-пізнавальну діяльність студентів.
ПР15. Організовувати та виконувати просвітницьку природоохоронну діяльність серед населення.
ПР16. Організувати і планувати науково-дослідну роботу в галузі садово-паркового господарства, природних і культурних ландшафтів.
ПР17. Збирати, обробляти, аналізувати і систематизувати науково-технічну інформацію з тематики дослідження, висувати і перевіряти наукові гіпотези, обирати оптимальні методи, методики та засоби дослідження, робити та аргументувати висновки за результатами досліджень.
ПР18. На основі поглиблених знань з природничих наук формувати уявлення про фітооптимізацію
антропогенно змінених ландшафтів, особливості взаємодії рослин в умовах урболандшафтів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішно опанувати курси «Фізіологія рослин», «Біохімія рослин», «Хімія з основами агрохімії», «Ґрунтознавство та ґрунтова мікробіологія», «Урбоекологія та фітомеліорація».
2. Вміти самостійно застосовувати знання з анатомії та фізіології рослин, агрохімії, ґрунтознавства, урбоекології, фітомеліорації та інших дисциплін, виконувати лабораторні та практичні роботи, працювати з науково-методичною літературою.
3. Володіти елементарними навичками роботи з матеріалами та обладнанням, що використовуються в біологічній та хімічній лабораторіях.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Адаптивні стратегії рослин в мікрокліматичних просторах ландшафтів» є вибірковою навчальною дисципліною, яка формує комплексне уявлення про: фізіологічні процеси за дії стресових ситуацій, адаптацію й гомеостаз рослинного організму як прояви адаптаційного синдрому за глобальних кліматичних процесів, специфіку формування реакції відповіді рослин на дію парникових газів, «шкідливого озону» та «островів тепла» в урболандшафтах. Розуміння понять специфічних та неспецифічних реакцій рослин у формуванні сталих урбосистем, впливу глобального потепління на розподіл видів, нівелювання біорізноманіття за рахунок розповсюдження адаптованих видів, глобалізації рослинного царства.
Рекомендована та необхідна література
1. O. Smirnov, L.-А. Karpets, A. Zinchenko, M. Kovalenko, V. Belava, N. Taran Changes of morphofunctional traits of Triticum aestivum and Triticum dicoccum seedlings caused by
polyethylene glycol-modeling drought // Journal of Central European Agriculture. – 2020. – 21 (2),
p.268-274
2. Сікура Й.Й. Інтродукція рослин ( її значення для розвитку цивілізацій, ботанічної науки та
збереження різноманіття рослинного світу) / Й.Й.Сікура, В.В.Капустян – К: Фітосоціоцентр.- 2003.-280 с.
3. Нечитайло В.А., Культурні рослини України / Нечитайло В.А.,Баданіна В.А.,Гриценко В.В. – Київ: Фітосоціоцентр, 2005.-351 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практична робота, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1
2. Контрольна робота 2
3. Звіти з практичних робіт
4. Наукова доповідь з презентацією
Підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Юріївна
Таран
Кафедра Біології рослин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра Біології рослин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”