Частина 4 Історія польської літератури ІІ пол. ХІХ ст.

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Частина 4 Історія польської літератури ІІ пол. ХІХ ст.
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 22.2. Мати навички інтерпретації та перекладу польськомовних і литовськомовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 23.2. Застосовувати знання з царини балто-слов’янського лінгвокультурного континууму в практиці перекладу. ПРН 24.2. Застосовувати усталені в перекладознавстві методи і стратегії для усного та письмового перекладу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для вивчення курсу студент повинен успішно опанувати попередні літературознавчі дисципліни освітньої програми; володіти базовою літературознавчою термінологією; вміти застосувати різні методології до аналізу художнього тексту.Студент повинен успішно опанувати такі навчальні дисципліни: «Вступ до літературознавства», «Історія зарубіжної літератури», «Історія польської літератури» та знати: • основні літературознавчі поняття; принципи аналізу літературного тексту; • особливості літературних жанрів; • основи поетики; вміти: • застосовувати літературознавчий інструментарій на практиці; • аналізувати всі рівні художнього тексту – тематичний, композиційний, наративний, поетичний. володіти елементарними навичками • спілкування на літературознавчі теми; • аналізу художнього тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення є генеалогія польського Позитивізму (реалізму). Дати студентам-полоністам узагальнені систематизовані відомості про розвиток польської літератури доби Позитивізму в Польщі, систематизувати знання з основних історико-культурних подій зазначеної доби, ознайомити з загальним європейським контекстом розвитку польської літератури, ознайомлення студентів з текстами й контекстами другої половини ХІХ століття, впливами європейської літератури, проблематикою з метою висвітлення літературних візій важливих національних проблем польської літератури зазначеної доби; формування навичок аналізу та інтерпретації художнього тексту. Позитивізм вивчається як філософія, яка великою мірою вплинула на картину світу, створену польськими письменниками. Становлення польської прози розглядається на тлі формування паралітературних жанрів (публіцистичних). Отже, еволюційний процес прозових жанрів охоплює засвоєння й інтенсивний розвиток або адаптацію жанрів світової літератури: від публіцистики до історичного роману. Простежується також еволюція польської драматургії і поезії.
Рекомендована та необхідна література
Абрамович С. Д., Кеба О. В., Стахнюк Н.О. Історія польської літератури. Навчальний посібник: Цикл лекцій. – За ред. С. Д. Абрамовича. К: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2019. Бондаренко А.І. Художній текст в інтерпретаційному вимірі (лінгвостилістичний аспект): Посібник / І.А. Бондаренко – Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2008. Оболевич В.Б. Історія польської літератури. – Львів, 1983. Татаркевич Вл. Історія філософії. Т.1. – Львів, 1997. Хайдер Т.В.Історія польської літератури. Практикум. Навч.-метод. посібник – Чернігів, 2020. Kulczycka-Saloni J., Pozytywizm, Warszawa, 1971Literatura polska. Przewodnik encyklopedyczny/pod red. J.Krzyżanowskiego, Cz.Hernasa. – t.1-2. – Warszawa, 1985 Markiewicz H. Bolesław Prus a pozytywizm warszawski// Literatura i historia. – Kraków, 1994. – s.87-100. Мarkiewicz H. Główne problemy wiedzy o literaturze. Kraków, 1970. Markiewicz H. Pozytywizm. – Warszawa, 1978. Markiewicz H., Antynomie powieści realistycznej XIX wieku
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають усні відповіді та групові дискусії на семінарських заняттях, індивідуальні завдання, доповіді у форматі презентацій у PowerPoint.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – екзамен. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати максимально 100 балів – 60 за усні відповіді на семінарських заняттях, за виконання індивідуального завдання, за підготовку доповіді у форматі презентацій у PowerPoint. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою.
Мова викладання
польська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни