Вступ до мовознавства

Освітня програма: Німецька філологія та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ОК.08.2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію німецької мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знати загальні відомості про мову, її природу, функції та рівні; 2) володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному лексикологічному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Частина 2 Вступ до мовознавства» покликана ознайомити студентів з основами знань в галузі лінгвістики, основними законами розвитку мови, принципами мовної епістемології, найважливішими методами і прийомами дослідження такого багатоаспектного явища, яким є мова.
Рекомендована та необхідна література
1. Білецький, А. О. Про мову і мовознавство: навчальний посібник (Київ, Артек, 1996), 224. 2. Голубовська, І. О., Лучканин, С. М., Чемес, В. Ф. Вступ до мовознавства (Київ, Академія, 2016), 320. 3. Тищенко, К. М. Основи мовознавства: Системний підручник (Київ, Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2007), 308. 4. Удовиченко, Г. М. Загальне мовознавство. Історія лінгвістичних учень: навч. посіб. (Київ: Вища шк., 1980), 214. 5. Bolinger, Dw., Sears, D.A. Aspects of Language, 3rd ed. (1981). 6. Fromkin, V., Rodman, R., Hyams, N. An Introduction to Language, 10th ed. (2014). 7. Horsnby, D. Linguistics. A complete introduction (London, Hodder & Stoughton, 2014), 309. 8. Lyons, J. Language and Linguistics (1981), 356. 9. Pinker, S. The Language Instinct: How the Mind Creates Language (2007), 526. 10. Stanlaw, J., Adachi, N., Salzmann, Z. Language, Culture and Society. An Introduction to Linguistic Anthropology (New-York, 2017), 452.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, навчальна дискусія, творче завдання (есей, рецензія), підготовка доповідей, самостійна робота студентів.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, доповідь, творче завдання (есей, рецензія), контрольна робота з закритими відповідями. Підсумкове оцінювання - іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська