Музейна педагогіка

Освітня програма: Музеєзнавство, памʼяткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Музейна педагогіка
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2019/2020
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні поняття та визначення дисципліни, історію, етапи становлення та перспективи розвитку та сучасний стан вивчення музейної педагогіки. Знати типологію та напрямки діяльності музеїв та особливості проведення ними культурно-освітньої діяльності в Україні та у світі. Знати стан вивчення музейної аудиторії та особливості роботи музеїв з дошкільнятами, школярами та дорослими відвідувачами.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: - основні поняття щодо педагогіки та музеєзнавства; - основні етапи історії педагогічної думки; - основи методики історичного дослідження. 2. Вміти: - критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами; - використовувати методологію історичних досліджень. 3. Володіти: - здатністю до абстрактного мислення, аналізу, синтезу; - готовністю до саморозвитку, самореалізації, використання творчого потенціалу; - готовністю до публічного виступу за фахом, доводити власні висновки, пропозиції, аргументи.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу складається з 1 змістового модуля, який включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, що завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу курсу.
Рекомендована та необхідна література
1. Біляшівський М.Ф. Наші національні скарби. – К., 1918. 2. Бондар М.М., Мезенцева Г.Г., Славін Л.Н. Нариси музейної справи. – К, 1959. 3. Ванслова, Е.Г. Музей и школа / Е.Г. Ванслова. – М., 1985. 4. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. 5. Карсим І. А. Культурно-освітня діяльність музеїв: навч. посібник. – К., 2007. 6. Маньковська Р.В. Музеєзнавство в Україні. – К., 2000. 7. Мезенцева Г.Г. Музеєзнавство. – К., 1980. 8. Сірополко С. Історія освіти в Україні. – К., 2001. 9. Столяров Б.А. Музейная педагогика. История, теория, практика. – М., 2004.. 10. Юхневич М.Ю. Я поведу тебя в музей: Уч. пособие. – М., 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитування - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Марія Григорівна Казьмирчук
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет