Менеджмент і маркетинг в музейній справі

Освітня програма: Музеєзнавство, памʼяткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Менеджмент і маркетинг в музейній справі
Код дисципліни
ОК.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2019/2020
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
- знати нормативно-правову базу, що регулює діяльність у сфері культури України; - знати типові організаційні структури та посадові інструкції працівників музейних закладів; - знати механізми кадрового, фінансового, матеріального забезпечення музейних закладів; - знати основні концепції менеджменту у сфері культури; - знати сутність та специфіку управління музейними закладами, принципи та етапи планування діяльності, методи стратегічного менеджменту і маркетингу, основи проектного менеджменту; - вміти збирати, систематизувати, узагальнювати та презентувати інформацію про оригінальний та креативний досвід функціонування сучасних культурних інститутів; - вміти виявляти основні проблеми статутної та господарсько-адміністративної діяльності музейних установ; - вміти аналізувати стан роботи музею з метою поточного та перспективного планування; - вміти розробляти заходи з вдосконалення діяльності музею/відділу, залучення додаткових ресурсів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати - базові поняття та терміни музейної справи; - основи законодавства України у сфері культури та музейної справи; - напрямки діяльності та організаційну структуру музейних установ; - роль музейних установ в суспільстві; - тенденції розвитку музейної галузі в Україні і світі. 2. Вміти - застосовувати основні терміни та категорії музейної справи; - визначати послідовність та взаємозалежність процесів в галузі культури; - збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури та культурних процесів; - збирати, систематизувати та презентувати інформацію про досвід функціонування сучасних музейних установ; - виявляти основні проблеми функціонування музейних установ та їхнього державного управління в Україні. 3. Володіти елементарними навичками - роботи з науковою літературою та джерельної критики; - використання іншомовних фахових джерел; - наукового дослідження та управління інформацією; - встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 – 5 (включають заняття з презентацій самостійної роботи), у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6 – 12.
Рекомендована та необхідна література
1. Дафт Р. Менеджмент. – СПб.: Питер, 2006. 2. Кольбер Ф., Гантель Ж., Білодо С., Річ Дж.Д. Маркетинг у сфері культури та мистецтва/ перекл. з англ.. – Львів: Кальварія, 2004. 3. Котлер Н., Котлер Ф., Котлер В. Музейні маркетинг і стратегія. - К.: Стилос, 2010. 4. Музеи. Маркетинг. Менеджмент. – М., 2001. 5. Основы музееведения. – М., 2005. 6. Переверзев М.П., Косцов Т.В. Менеджмент в сфере культуры и искусства. – М.: ИНФРАМ, 2009. 7. Тобелем Ж.-М. Нова епоха музеїв. Культурні установи перед викликом менеджменту. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2018. 8. Тульчинский Г.Л., Шекова Е.Л. Менеджмент в сфере культуры. – СПб.: Издательство «Лань», «Планета музыки», 2009. 9. Шляхтина Л.М. Основы музейного дела: теория и практика. – М.: Высшая школа, 2006. 10. Юренева Т.Ю. Музееведение: Учебник для студентов. – М., 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час бліц-опитування; бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту). Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне бліц-опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспиту). Загальна сума балів - 100 балів (із них, семестрове оцінювання - максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) - максимум 40 балів). Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання; • логіка викладення; • використання основної і додаткової літератури; • аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська