Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: Археологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати методологію і методи дослідження педагогічних явищ і фактів. Знати предмет і завдання педагогіки вищої школи, а також систему вищої освіти в Україні. Знати дидактику вищої школи, процес навчання. порядок визначення змісту вищої освіти. Знати форми організації, методи навчання у вищій школі, сучасні освітні технології. Знати систему діагностики знань і умінь студентів у закладі вищої освіти. Знати виховні технології, планування і організацію виховних справ. Знати психолого-педагогічні основи формування професійної компетенції викладача вищого навчального закладу. Вміти володіти методами і прийомами науково-педагогічного дослідження, зберігання, обробки і представлення інформації. Вміти володіти навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу занять, виховних заходів. Вміти самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати інформацію з різних джерел.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування навчальної дисципліни: 1. знати: базові категорії педагогіки, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей. 2. вміти: характеризувати окремі філософські теорії; використовувати спеціальну наукову літературу з метою аналізу дослідницьких проблем в гуманітарних дисциплінах. 3. володіти: навичками спілкування та роботи в групі для вирішення творчих та наукових завдань.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) - теми 7-12.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія: Підручник для студ., асп. та мол. викл. вузів. - К.: Либідь, 1998. - 558 с. 2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Метод. посібник для студентів магістратури. - Житомир, 2003. - 232 с. 3. Галузинський В. М., Євтух М. Б. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні: Навч. посіб. для викл. та асп. вузів. - К.: ІНТЕЛ, 1995. - 168 с. 4. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. - К.: Знання, 2005. - 486 с. 5. Марушкевич А. А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача:навчальний посібник. - К.: Обрії, 2012. - 220 с. 6. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. - К.: Знання, 2005. - 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, рішення педагогічних задач. Модульні контрольні роботи виконуються і оцінюються після завершення модулю і включають в себе запитання з усього навчального курсу. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Підсумковий бал виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і іспиту. Критеріями оцінювання відповіді студента під час семінару є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни