Психологія вищої школи
Освітня програма: Археологія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки.
Розпізнавати, запобігати та конструктивно розв'язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії.
Характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи.
Аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО.
Творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Володіння навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу уроків.
Психологічні особливості студентського віку.
Психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни:
1. знати: базові категорії педагогіки, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей.
2. вміти: характеризувати окремі філософські теорії; використовувати спеціальну наукову літературу з метою аналізу дослідницьких проблем в гуманітарних дисциплінах.
3. володіти: навичками спілкування та роботи в групі для вирішення творчих та наукових завдань.
Зміст навчальної дисципліни
У курсі передбачено 2 змістові частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських занять, передбачена робота в міні-групах, аналіз кейсів. Завершується дисципліна заліком.
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою.
У змістовий модуль 1 (ЗМ 1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ 2) - теми 7-11.
Обов'язковим для допуску до заліку є виконання тестових модульних контрольних робіт.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с.
2. Ортинській В.Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Київ: ЦНЛ 2019. 472 с.
3. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. Київ, 2006. 320 с.
4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник. Київ, 2008. 336 с.
5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи. Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни: Навчально-методична розробка. Київ: «ЦП «КОМПРИНТ», 2020. 35 с.
6. Стражнікова І. Педагогіка вищої школи: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 120 с.
7. Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи: підручник. Київ, 2009. 269 с.
8. Педагогіка та психологія вищої школи: навчальний посібник / Л. Г. Кайдалова, І. С. Сабатовська-Фролкіна, Н. В. Альохіна, Н. В. Шварп. Харків: НФаУ, 2019. 248 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання:
- лекція
- семінарські заняття
- самостійна робота
- контрольна робота
- усне опитквання
- реферат
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання:
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою.
Критеріями оцінювання відповіді студента під час семінару є:
• вільне володіння термінологічним апаратом дисципліни та матеріалом за темою, повнота розкриття питання
• логіка викладення
• використання основної і додаткової літератури
• аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ярослав
Євгенович
Рябчич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології