Психологія вищої школи

Освітня програма: Археологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки. Розпізнавати, запобігати та конструктивно розв'язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії. Характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи. Аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО. Творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Володіння навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу уроків. Психологічні особливості студентського віку. Психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: 1. знати: базові категорії педагогіки, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей. 2. вміти: характеризувати окремі філософські теорії; використовувати спеціальну наукову літературу з метою аналізу дослідницьких проблем в гуманітарних дисциплінах. 3. володіти: навичками спілкування та роботи в групі для вирішення творчих та наукових завдань.
Зміст навчальної дисципліни
У курсі передбачено 2 змістові частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських занять, передбачена робота в міні-групах, аналіз кейсів. Завершується дисципліна заліком. Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. У змістовий модуль 1 (ЗМ 1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ 2) - теми 7-11. Обов'язковим для допуску до заліку є виконання тестових модульних контрольних робіт.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с. 2. Ортинській В.Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Київ: ЦНЛ 2019. 472 с. 3. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. Київ, 2006. 320 с. 4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник. Київ, 2008. 336 с. 5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи. Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни: Навчально-методична розробка. Київ: «ЦП «КОМПРИНТ», 2020. 35 с. 6. Стражнікова І. Педагогіка вищої школи: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 120 с. 7. Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи: підручник. Київ, 2009. 269 с. 8. Педагогіка та психологія вищої школи: навчальний посібник / Л. Г. Кайдалова, І. С. Сабатовська-Фролкіна, Н. В. Альохіна, Н. В. Шварп. Харків: НФаУ, 2019. 248 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання: Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Критеріями оцінювання відповіді студента під час семінару є: • вільне володіння термінологічним апаратом дисципліни та матеріалом за темою, повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ярослав Євгенович Рябчич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології