Psychology of Higher School
Course: Archaeology
Structural unit: Faculty of History
Title
Psychology of Higher School
Code
ОК.3
Module type
Обов’язкова дисципліна для ОП
Educational cycle
Second
Year of study when the component is delivered
2021/2022
Semester/trimester when the component is delivered
1 Semester
Number of ECTS credits allocated
3
Learning outcomes
Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки.
Розпізнавати, запобігати та конструктивно розв'язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії.
Характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблеми психології вищої школи.
Аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО.
Творчо використовувати в майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладачів та студентів.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність вчитися і володіти сучасними знаннями.
Володіння навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу уроків.
Психологічні особливості студентського віку.
Психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО.
Form of study
Distance form
Prerequisites and co-requisites
Попередні вимоги до оформлення або вибору навчальної дисципліни:
1. знати: базові категорії педагогіки, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільнот.
2. вміти: характеризувати окремі філософські теорії; використовувати спеціальну наукову літературу з призначенням аналізу дослідницьких проблем у гуманітарних дисциплінах.
3. володіти: навичками спілкування та роботи в групах для вирішення творчих та наукових завдань.
Course content
The course includes 2 content parts. The concept is carried out in the form of lectures, seminars, work in mini-groups, case analysis is provided. The discipline ends with a test.
Creation control according to the modular rating system.
Topics 1-6 are included in content module 1 (PL 1), topics 7-11 are included in content module 2 (PL 2).
Mandatory for admission to credit is the completion of test modular control works.
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Trofimov A., Bondar I., Trofimova D., Miliutina K., Riabchych I. Organizational commitment factors: Role of employee work engagement. Espacios, 2017. 38(24), 18.
Planned learning activities and teaching methods
Planned educational activities and teaching methods:
- a lecture
- seminar classes
- independent work
- test
- oral interview
- essay
Assessment methods and criteria
Assessment forms:
Control is carried out according to the modular rating system.
The criteria for evaluating the student's answer during the seminar are:
• fluency in the terminological apparatus of the discipline and material on the topic, complete disclosure of the issue
• the logic of presentation
• use of basic and additional literature
• analytical reasoning, the ability to draw conclusions
Language of instruction
Ukrainian
Lecturers
This discipline is taught by the following teachers
Yaroslav
Yevhenovych
Riabchych
Department of Developmental Psychology
Faculty of Psychology
Faculty of Psychology
Departments
The following departments are involved in teaching the above discipline
Department of Developmental Psychology
Faculty of Psychology