Комплексна дисципліна «Історична лінгвістика». Частина 2. Латинська мова

Освітня програма: «Українська і англійська мови: переклад та редагування»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна «Історична лінгвістика». Частина 2. Латинська мова
Код дисципліни
ОК 25.2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератур, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знання загальних відомостей про мову, її природу, функції та рівні; 2) володіння базовими навичками аналізу мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи (аналіз граматичних форм і синтаксичних конструкцій, етимологічний та словотвірний аналіз, переклад, аналіз й інтерпретація речень і текстів).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з основами граматики латинської мови, принципами утворення фахових термінів латинського походження, формування навичок етимологічного та структурно-семантичного аналізу латинських дериватів у сучасних мовах, читання, перекладу й аналізу латинських текстів (зі словником). Дисципліна знайомить студентів з основами фонетики, морфології, словотвору та синтаксису латинської мови, принципами деривації і запозичень з латини в сучасні мови, спадщиною латинських сентенцій і сталих фраз. Її предметом є вивчення закономірностей розвитку латинської мови і її впливу на сучасні європейські мови. Дисципліна дає уявлення про лексичний склад і граматику, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мови, латинську складову у фаховій філологічній термінології; формує навички читання, перекладу й коментування латинських текстів зі словником, етимологічного і словотвірного аналізу латинських дериватів.
Рекомендована та необхідна література
1) Багатомовний тлумачний словник-довідник мовознавчої термінології. – К., Логос, 2020. – 391 с. 2) Енциклопедичний словник класичних мов / [Л.Л. Звонська та ін.]. – Київ, 2017. – 551 с. 3) Литвинов В. Д. Латинсько-український словник. Антична, середньовічна й ренесансна лексика : у 4 т. – К.: Наукова думка, 2018. – Т. 1 : A – B – C. – 2018. – 1045 с. 4) Латинська мова у полілінгвістичному просторі України XV–XVIIІ ст. : монографія / В. Миронова та ін. – К., 2020. – 159 с. 5) Миронова В.М., Яковенко Н.М. Латинська мова, 5-те вид., перероблене і доповнене. Київ, ВПЦ «Київський університет», 2020. 431 с. 6) Оленич Р. М., Оленич І. Р., Чернюх Б. В. Латинська мова. – Львів, 2008. – 472 с. 7) Сафроняк О.В. Латинська мова. – Львів, 2015. – 457 с. 8) Українсько-латинсько-англійський словник / В.Миронова, Н.Корольова, М.Ластовець. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2018. – 319 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: практичне заняття, самостійна робота. Заходи: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, творче завдання (есей, дослідницька робота), контрольна робота з відкритими відповідями, підсумкова контрольна робота у формі тестів.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь: – від 0 до 5 балів (6 х 5 = 30 балів); доповнення, участь у дискусії – від 0 до 2 балів (5 х 2 = 10 балів); контрольна робота з відкритими відповідями – від 0 до 10 балів (2 х 10 = 20 балів); творче завдання (есей, дослідницька робота) – від 0 до 10 балів (2 х 10 = 20 балів); підсумкова контрольна робота у формі тестів – від 0 до 20 балів. Залікова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська