Методи психодіагностики у дитячому віці

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методи психодіагностики у дитячому віці
Код дисципліни
ВК.2.01.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати аргументовані теоретичні висновки, робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, сім’ї, освітньої системи. . ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи загальної психології, психології особистості та психології розвитку, психологічні закономірності та задачі розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; основи психодіагностики. 2. Вміти на початковому рівні добирати, коректно застосовувати та аналізувати результати психодіагностичних методик. 3. Володіти базовими навичками ведення консультативної бесіди та застосування психодіагностичних методик.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на опанування вміннями та навичками проведення психодіагностичного дослідження дітей, підлітків, дитячо-батьківських стосунків. Під час вивчення курсу студенти знайомляться з методами діагностики дітей та підлітків, набувають навичок практичної роботи з тестами, запитальниками, проективними методиками, з подальшим написанням психологічного заключення. Дисципліна забезпечує загальну теоретичну та практичну підготовку студентів у галузі психодіагностики дитинства, що слугуватиме основою для їхньої подальшої практичної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Andronikof A., Fontan Р. Psychological Assessment of Children: Guidelines and Ethics. Neuropsychiatrie de l Enfance et de I Adolescence. 2014. V. 62. P.403-407. 2. Булатевич H. M. Організація діяльності психологічної служби. Суми : СумДПУ, 2015.445с. 3. Коробко С. Л., Коробко О. І. Робота психолога з молодшими школярами : методичний посібник. 3-тє вид., перероб. і допов. Київ : Літера ЛТД, 2014. 416 с. 4. Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації : науково- методичний посібник / за ред. О. І. Власової, H. М. Булатевич, В. Є. Луньова. Ontario: Accent Graphics Communication & Publishing (Canada), 2020. 323 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
робота над кейсом, усні відповіді, підсумкова контрольна робота, презентація реферату, іспит
Методи та критерії оцінювання
1. Робота над кейсами (1 кейс): 20/12 балів 2. Усні відповіді (участь в дискусіях, робота в міні-групах, активність учасників на занятті) 24/14 балів 3. Підготовка та презентація реферату: 6/4 балів 4. Підсумкова контрольна робота: 10/6 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення — письмова. Види завдань - відкриті питання та творчі завдання. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали.  Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Рішення про недопущення за поданням викладача приймається деканом та оприлюднюється до початку відповідного контролю.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Булатевич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології