Асистентська практика

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Асистентська практика
Код дисципліни
ОК.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР2. Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів. ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати аргументовані теоретичні висновки, робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, сім’ї, освітньої системи. ПР5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи дитинства та існуючі вчення і підходи до розуміння сім’ї, історичний розвиток основних ідей вікової психології, закономірності становлення соціально-психологічних якостей особистості у просторі сімейних взаємин, методи соціалізуючого впливу на слухачів, методику викладання психологічних дисциплін. 2. Вміти розробляти дизайн аудиторного заняття, організовувати практичні, семінарські заняття, самостійну роботу слухачів, застосовувати конструктивні методи соціалізую чого впливу; застосовувати психодіагностичні, розвивальні та консультативні практики у роботі з індивідуальним та груповим клієнтом, зокрема з сім’єю; виконувати практичні професійні обов’язки на робочому місці як викладач вищої школи. 3. Володіти професійними уміннями, навичками приймати самостійні рішення на певних ділянках роботи (або з конкретних питань) в реальних виробничих умовах шляхом виконання функцій і завдань за спеціалізацією.
Зміст навчальної дисципліни
Асистентська практика покликана сформувати професійні уміння, навички викладацької роботи, необхідні для викладання у вищих навчальних закладах дисциплін за профілем психології дитинства і сім’ї, закріпити на практиці знання з педагогіки, психології вищої школи та методики викладання психології у вищих навчальних закладах; розвинути вміння приймати самостійні рішення на певних ділянках роботи (або з конкретних питань) в реальних виробничих умовах шляхом виконання окремих функцій і завдань за спеціалізацією.
Рекомендована та необхідна література
Власова О.І. Методика викладання психології. Підручник. К.: Геопринт, 2011 Гресь Н. Л. Зміст науково-дослідної та педагогічної практики студентів . Розвиток духовності та професіоналізму в умовах глобалізації. Нові технології навчання. К. Вінниця: ПП «Едельвейс і К», 2008. Спец, випуск № 55. Ч. 2. С. 135-137. Дембицька Н.М. Наставництво як соціалізуюча практика. Актуальні проблеми психлогії: Збірник наукових праць Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Том 1. Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія 2018. Вип. 48. С.14-19. Методичні рекомендації для проходження виробничої практики студентів освітнього рівня «Бакалавр» у закладах загальної середньої освіти Економічна психологія : методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни. - Навчально-методична розробка. / Уклад. H. М. Дембицька, Я. Г. Запека; Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Факультет психології. К.: 2020. 40 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Самонавчання , консультації з викладачами, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Поточна оцінка складається з балів за письмовий Звіт (до 30 балів від керівника практики від кафедри навчального закладу) та оцінки від керівника практики від Бази практики (до 30 балів), що подається у Характеристиці практиканта та завіряється підписами керівника практики, очільника закладу (Бази практики) та мокрою печаткою установи, організації тощо (Бази практики). Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 60 балів за 100 бальною шкалою. Підсумкове оцінювання проводиться у формі диференційованого заліку та передбачає захист практики на кафедрі. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів за 100 бальною шкалою. Мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої диференційований залік вважається складеним, не може бути меншою за 24 балів. Студент не допускається до захисту, якщо під час практики набрав менше ніж 36 балів.
Мова викладання
Українська