Акмеологія і освіта дорослих

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Акмеологія і освіта дорослих
Код дисципліни
ДВС.5.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо, провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні поняття педагогічної та вікової психології, психологічні закономірності розвитку особистості, вікових криз особистості, напрями і технології психологічного консультування. Вміти підбирати і коректно застосовувати психодіагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду. Володіти вміннями опрацьовувати наукову психологічну літературу, готувати презентації, проводити психодіагностичне дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування у студентів знань у сфері акмеології як прикладної науки про шляхи досягнення професійного та особистісного оптимуму, а також практичних вмінь акмеологічного дослідження та застосування акметехнологій розвитку особистості і групи. Вивчення курсу дозволяє студентам ознайомитись із концепціями і підходами, що описують психологічні особливості дорослого віку, закономірності професійно-особистісного розвитку, засвоїти основні поняття, категорії, етапи розвитку цього розвитку і умови досягнення «акме». Зміст дисципліни дозволяє практично ознайомити студентів з процедурою акмеологічного дослідження, сучасними акметехнологіями (освіта дорослих, тренінг, індивідуальне консультування, коучинг) з позиції акмеологічного підходу.
Рекомендована та необхідна література
Психологія дорослості з основами геронтопсихології: навч. посібник для студентів ВНЗ / Т.М. Дзюба, О.Г. Коваленко; за ред. проф. В. Ф. Моргуна. П., 2013. 172 с. Ніколаєску І.О. Практичні основи акмеологічного розвитку особистості в умовах освітньо-інформаційного простору: навчально-методичний посібник. Черкаси: ОІПОПП, 2012. 54 с. Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : монографія / Н.Г. Ничкало, Р.І. Черновол-Ткаченко, І.Ф. Прокопенко [та ін.] ; за заг. ред. Н.Г. Ничкало, І.Ф. Прокопенка ; Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих ім. І. Зязюна НАПН України, Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. Харків : Бровін О.В., 2020. 544 с. Яблонська Т.М. Проблема самовдосконалення особистості як предмет наукового дослідження: Матер. методол. семінару НАПН України (24 березня 2016 р.) / За ред. акад. С.Д. Максименка. К., 2016. С. 221-228. Щотка О.П. Психологія дорослої людини: психологічний практикум. Ніжин: Вид-во НДПУ ім. Миколи Гоголя. 2004. 113 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, аналіз кейсів, усні відповіді, участь у дискусії, контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь у дискусії, доповнення): РН1.1-1.3, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1, РН4.2 – 24/14 балів Аналітична доповідь: РН1.1-1.3, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1-4.2 – 24/14 балів Творча самостійна робота: РН1.1-1.3, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1-4.2 – 32/20 балів Підсумкова контрольна робота: РН1.1-1.3, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1-4.2 – 20/12 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Підсумкова оцінка з дисципліни (мін. 60, макс. 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мін. 12, макс. 20 балів). Шкала відповідності оцінок: Зараховано 60-100 Незараховано 0-59
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології