Практика перекладу (східна мова)

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Практика перекладу (східна мова)
Код дисципліни
ННД.10.03.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (перською та англійською) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 10. Знати норми літературної перської та англійської мов та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземними (перською та англійською) мовами. ПРН 12. Аналізувати перські мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 20. Демонструвати базові знання з теорії перекладу, основних теоретичних і практичних проблем перекладознавства в аспекті конкретної пари мов (перської та англійської).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін «Східна мова: середній рівень», «Основи теорії перекладу», «Основи практики перекладу»; знання лексики і граматики перської мови в обсязі базового та середнього рівнів володіння мовою; вміти застосовувати на практиці перекладацькі трансформації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розвиток навичок письмового та усного двостороннього персько-українського перекладу текстів побутової, суспільно-політичної, країнознавчої тематики, а також художніх та науково-популярних текстів з використанням активного запасу лексики й фразеології та вільним оперуванням граматичними формами і синтаксичними моделями. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Практика перекладу» і має практичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Українсько-перський словник / Укладачі: А.М. Бочарнікова, О.В. Мазепова, Х.Р. Салімі, В.А. Храновський. К., 2006. 2. پورنامداريان، تقی. درس فارسی برای فارسی آموزان خارجی (دوره مقدماتی). – تهران، 1378. 3. خانلری، پرويز ناتل. دستور زبان فارسی. – تهران، 1377. 4. حسینی، محمد ضیا. روش تدریس زبان فارسی به فارسی آموزان خارجی (مجموعه متون و تمرینات). – تهران، 1385. 5. لذت خواندن. برای فارسی آموزان سطح پيش میانی و ميانی/ مولفان: رضامراد وديگران. تهران، 1395.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає лише практичні заняття, розраховані на активну роботу студентів в аудиторії й спрямовані на подальший розвиток перекладацьких навичок з усного та письмового двостороннього перекладу. Самостійна робота студентів передбачає обов’язкове виконання домашніх завдань, вправ на переклад. Контроль з боку викладача здійснюється шляхом усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, модульних контрольних робіт.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, лексичні диктанти, вправи на переклад – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі, екзаменаційний білет містить такі завдання: 1) письмовий переклад незнайомого тексту з перської мови на українську; 2) письмовий переклад незнайомого тексту з української мови на перську. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології