Початкове заселення Америки
Освітня програма: Археологія та преісторія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Початкове заселення Америки
Код дисципліни
ОК.16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основний термінологічно-понятійний апарат преісторії Америки.
Знати культурно-хронологічну періодизацію початкових етапів заселення Америки.
Знати основні джерела дослідження заселення Америки.
Знати основні культурно-хронологічні періоди заселення Америки.
Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) культурно-хронологічні етапи та форми соціальної організації в ході заселення Америки.
Вміти визначати й оцінювати форми господарювання та стратегію життя в процесі заселення Америки.
Вміти визначати методи дослідження та реконструкції джерел заселення Америки.
Вміти визначати процедури дослідження джерел преісторії Америки.
Вміти провести аналіз культурних явищ та природно-кліматичних змін етапів заселення Америки.
Вміти з’ясовувати методи дослідження культурно-хронологічних етапів заселення Америки.
Вміти встановлювати причинно-наслідковий зв'язок між археологічними джерелами та методами дослідження процесу початкового заселення Америки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні хронологічні епохи та події в історії людства; основні здобутки матеріальної да духовної культури.
Вміти збирати та інтерпретувати інформацію про основні процеси та події Всесвітньої історії та історії України; застосовувати базову термінології та категорійний
апарат сучасної історії.
Володіти елементарними навичками наукового дослідження та володіння інформацією; критичного ставлення та прогнозування історичних подій та явищ; специфіка програми потребує використання іншомовних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою.
Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену).
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5-8.
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів).
Рекомендована та необхідна література
1. Adovasio J.M. The First Americans: In Pursuit of Archaeology’s Greatest Mystery, 2001. 500 p.
2. Bradley B., Stanford D. The Solutrean-Clovis connection: Reply to Straus, Meltzer and Goebel // World Archaeol. 2006. V. 38. № 4. P. 704–714.
3. Delcourt P., Delcourt H. Prehistoric Native Americans and Ecological Change: Human Ecosystems in Eastern North America since the Pleistocene. : Cambridge University Press, 2004. V. 1. 203 p.
4. Dillehay T.D. Probing deeper into first American studies // Proc. Natl. Acad. Sci. 2009. V. 106. № 4. P. 971–978.
5. Dixon J. Bones, Boats, and Bison. University of New Mexico Press: Albuquerque, 1999.
6. Dixon J. Human colonization of the Americas: Timing, technology and process // Quat. Sci. Rev. 2001. V. 20. № 1–3. P. 277–299.
7. Erlandson J. Early hunter-gatherers of the California coast. : Springer US, 1994.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання - лекція, самостійна, робота, семінар.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу.
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Критеріями оцінювання відповіді студента є:
• повнота розкриття питання
• логіка викладення
• використання основної і додаткової літератури
• аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Сергій
Миколайович
Рижов
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет