Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Іспаномовні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати
соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та
прогнозування.
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з
представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу, місце етики серед філософських наук.
2. Уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; виокремлювати актуальні соціокультурні проблеми та обґрунтовувати принципи й шляхи їхнього вирішення.
3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування щодо політичних, економічних,
культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Професійна та корпоративна етика» належить до переліку обов’язкових дисциплін та викладається у І чи ІІ семестрі магістратури – відповідно до навчального плану за конкретною філологічною освітньою програмою. Навчальна дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Визначається предметне поле
прикладної, професійної і корпоративної етик, їх місце в структурі етичного знання, особливості етичної регуляції професійної діяльності, етичні виміри професіоналізму. Прояснюється місія і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і корпоративній діяльності, моделі та функції етичних підрозділів та етичних документів, зокрема етичного кодексу, етичний моніторинг та етичний аудит як контроль етичної діяльності. З’ясовуються основи корпоративної культури та моральні стандарти діяльності організації. Визначаються основи корпоративної соціальної відповідальності.
Розглядаються особливості соціально-нормативних конкретизацій моралі в ряді соціальних практик за професійним спрямуванням. Зокрема визначаються основи педагогічної етики, її структура та предметне поле, приділяється увага університетській етиці, ціннісній динаміці університетського життя в культурно-історичному розвитку, місії університету в сучасній соціокультурній практиці. З’ясовуються ціннісно-нормативні засади діяльності вченого, етичні
виміри співвідношення етики і технології, а також особливості соціальної відповідальності в науці. Висвітлюються ціннісні основи перекладу та норми і принципи перекладацької етики.
Рекомендована та необхідна література
1. Етика. Естетика.: навч.посібник. / за наук. ред..Панченко В.І. – К.: «Центр учбової
літератури», 2014 – 432 с.
2. Назаров В.Н. Прикладная этика. – М.: Гардарики, 2005.
3. Основи корпоративної культури / Ломачинська І.М., Рихліцька О.Д., Барна Н.В.; за ред..
І.М.Ломачинської. - К.: Університет «Україна», 2011. – 281 с.
4. Прикладна етика. Навч.посібник / За наук.ред. Панченко В.І. – К.: «Центр учбової
літератури», 2012. – 392 с.
5. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. / за ред. В.І. Панченко. – К: 2019 ВПЦ
«Київський університет», 2019.
6.Этика: Энциклопедический словарь / под ред. Р.Г.Апресяна и А.А.Гусейнова. – М.:
Гардарики, 2001. – 669 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, навчальна дискусія, письмове завдання (есе).
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях і обговореннях, есе. Підсумкове оцінювання – залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українською
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни