Внутрішня структура давньогрецької і латинської мов

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Внутрішня структура давньогрецької і латинської мов
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
12 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти системою знань нормативної граматики давньогрецької та латинської мови, а також системою наукових знань про класичні мови, що базуються на теоретичних засадах загального, порівняльно-історичного та типологічного мовознавства.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дослідження граматичних рівнів давньогрецької та латинської мов; формування системного наукового уявлення про граматичну будову класичних мов, її структуру та функціонування, аналіз проблем функціональної морфології та синтаксису, взаємодії граматичної будови й лексичного складу мови. Анотація навчальної дисципліни. Дисципліна «Внутрішня структура давньогрецької і латинської мов» присвячена основним проблемам функціональної граматики давньогрецької та латинської мов. Дисципліна входить до науково-дослідного компоненту підготовки магістра.
Рекомендована та необхідна література
Звонська Л.Л. Внутрішня структура давньогрецької мови: особливості функціональної морфології системи дієслова. К., 1999. Звонська Л.Л. Внутрішня структура давньогрецької мови: особливості функціонального синтаксису системи дієслова. К., 1999. Звонська Л.Л. Давньогрецька мова. – К., 2019. Звонська Л.Л., Шовковий В.М. Латинська мова. К., 2006. Казанский Н.Н. Теоретическая грамматика древнегреческого и латинского языков и ее место в современной классической филологии // Классические языки и индоевропейское языкознание, 1998. – С. 110-123. Савченко А.Н. Сравнительная грамматика индоевропейских. М., 1974. Buck C.-D. Comparative grammar of Greek and Latin. Chicago, 1983. Palmer L.R. The Greek Language. London, 1979. Palmer L.R. The Latin Language. London, 1954. Pinkster H. Latin syntax and semantics. – L.-N.Y., 1990. Sihler A.L. New Comparative Grammar of Greek and Latin. New-York, 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, тести та контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, контрольні роботи; та за самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі - 100 балів, - у мінімальному вимірі - 60 балів.
Мова викладання
Українська