Педагогічна конфліктологія

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогічна конфліктологія
Код дисципліни
ОК.15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 5; ПР 7; ПР 12; ПР 13. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Cтудент повинен знати: засади комунікативної компетентності викладача, сутність її категорій, принципів, вимоги до особистісних та професійних якостей викладача ВШ, специфіку студентського віку, його криз; студент повинен вміти: оригінально та творчо використовувати у навчальній, дослідницькій та викладацькій діяльності знання із професійно-педагогічної компетентності викладача вищої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння студентами знань з теорії і практики педагогічної конфліктології; формування конфліктологічної компетентності; умінь, навичок, необхідних для ефективної діяльності, пов’язаної з профілактикою та успішним розв’язанням педагогічних конфліктів у ВШ; досягнення конструктивних відносин, побудованих на засадах співробітництва. Розкриваються основні категорії, історія розвитку за кордоном і в Україні, теорія та практика ефективної комунікації у педагогічному конфлікті, методи, технології його розв’язання. Дисципліна розкриває питання профілактики, типології, динаміки педагогічних конфліктів та надає рекомендації щодо можливих методів їх подолання. Велика увага приділяється стратегіям вирішення конфліктів, медіації, технікам розв’язання педагогічних конфліктів із застосуванням ділових ігор, тренінгових вправ, критичного есе, творчої роботи, колажу та мультимедійних презентацій.
Рекомендована та необхідна література
1. Кошечко Н. В. Основні напрями психологічного консультування у розв’язанні внутрішньоособистісних конфліктів студентів та викладачів: зарубіжний і вітчизняний досвід. К., 2020. Вип. 2 (12). С. 20-27. 2. Кошечко Н. В. Освітній тренінг з педагогічної конфліктології у практичній підготовці майбутніх викладачів. Рига, 2018. С. 104-113. 3. Golub Т., Koshechko N., Postoiuk N. Mixed Reality in the Ukrainian higher education institutions: conflictological competence of teachers and students. Prague, 2019. pp. 211-223 4. Кoshechko N. V. Аctual ideas of pedagogical conflictology for preparation of educational professionals in domestic classical universities // Professional and pedagogical training of educational specialists in classical university of Ukraine: multi-authored monograph / Ed. by Marushkevich A. A. LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019. Р. 89-110.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота, практичні завдання, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей, обговорення конфліктних ситуацій, проведення тренінгових вправ, обговорення рішень до ділових рольових ігор, практичних ситуацій, захист практичних завдань
Методи та критерії оцінювання
Опитування, аналітична доповідь, творчі завдання, практичні роботи, підсумкова контрольна робота, оцінювання проведення тренінгових вправ, колажу, виконання творчої письмової роботи, програми освітньої траєкторії майбутнього викладача Контроль здійснюється за кредитно-трансферною накопичувальною системою. Обов’язковим для допуску до заліку є виконання контрольної роботи, ПКР. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів для одержання допуску до заліку обов’язково виконати творче завдання підвищеної складності. Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 60 балів. Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. При цьому, кількість балів: 0-59 - «не зараховано»; 60-100 - «зараховано».
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Василівна Кошечко
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології