Психологія та педагогіка вищої школии

Освітня програма: Новогрецька філологія, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія та педагогіка вищої школии
Код дисципліни
ННД.08.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 21. Застосовувати сучасні педагогічні методики і технології в організації навчально- виховного процесу та методичної роботи у вищій школі. ПРН 22. Використовувати спеціалізовані психологічні знання в організації основних видів діяльності у ЗВО, застосовувати психологічні методи оптимізації навчально-виховного процесу, вирішувати проблемні ситуації у навчанні новогрецької мови та літератури у закладах вищої освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії; розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів зі змістом, завданнями та методами психології та педагогіки вищої школи як навчальної дисципліни та галузі науки, забезпечити загальну теоретичну підготовку, а також освоєння сучасних психолого-педагогічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у ЗВО. Анотація навчальної дисципліни – Предметом дисциліни є психолого-педагогічні основи навчально-виховного процесу й педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізми становлення особистості професіонала. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи та поняттєво-категоріальний апарат науки, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; специфіка розвитку студентської групи, розглядаються психологічні і методичні аспекти діяльності викладача; закономірності педагогічної взаємодії у ЗВО як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. (2020). Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Видавництво Ліра-К. 2. Золотарьова І. М. (2017). Конспект лекцій з дисципліни «Психологія і педагогіка вищої школи» (для магістрів денної форми навчання усіх спеціальностей); Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. 3. Етичний кодекс університетської спільноти. 4. Педагогіка (у структурно- логічних схемах та таблицях): [Навчальний посібник] / А.А. Марушкевич, Є.С. Спіцин, Н.В. Кошечко. К.: ЦП «Компринт», 2020. 5. Професійно-педагогічна компетентність науково- педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекції, самостійна робота, практичні заняття. Навчальні заходи: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, контрольна робота 1 з відкритими відповідями, творче завдання (есе, міні-проєкт), контрольна робота 2 (підсумкова) у формі тестів.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь — 6/10 балів. 2. Доповнення, участь у дискусії — 4/4 балів. 3. Контрольна робота 1 з відкритими відповідями — 6/10 балів. 4. Творче завдання (есе, міні-проєкт) — 12/16 балів. 5. Контрольна робота 2 (підсумкова) у формі тестів — 12/20 балів. Семестрову кількість балів формують бали, отримані за аудиторну роботу (усні відповіді, доповнення та участь в дискусіях, захист творчого завдання, контрольна робота) і за самостійну роботу (підготовка творчого завдання/проєкту). Підсумкове оцінювання: іспит — 24/40 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (60/100 балів) визначається як сума балів за семестрову роботу (36/60 балів) та підсумкового оцінювання – іспиту (24/40 балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології