Тенденції світового літературного процесу (Ч.4 КД "Вступ до філології")

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Тенденції світового літературного процесу (Ч.4 КД "Вступ до філології")
Код дисципліни
ННД.20.4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди української мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземною (іноземними) мовами. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередньо для вивчення цієї дисципліни студент має знати: родо-видовий поділ літератури; базові літературознавчі теоретичні концепти, необхідні для здійснення літературознавчої аналітики. Студент має володіти такими базовими вміннями та навичками: визначення особливого місця античної та західноєвропейської літературної традиції (періоди Античності, Середніх віків, Відродження, XVII ст., Просвітництва, XIX-XX ст.) у світовому літературному континуумі; здійснення аналітичного прочитання окремих творів означених періодів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із історією перебігу літературного процесу Західної Європи (від доби античності до кінця XX ст.). Анотація. Навчальна дисципліна спрямована на формування у студентів системи знань з історії літературного процесу Західної Європи. Завданнями курсу є: визначення особливостей формування і розвитку античної літератури; окреслення специфіки літератури в добу Середньовіччя та Відродження; виокремлення мистецьких напрямів бароко і класицизму в межах літературного процесу XVII ст.; висвітлення характерних рис літературного процесу доби Просвітництва; з’ясування основних тенденцій літературного процесу ХІХ та ХХ ст.; ознайомлення із творчістю чільних представників літератури кожної окремої доби; формування навичок літературознавчого аналізу.
Рекомендована та необхідна література
1. Козлик І. Світова література доби Середньовіччя та епохи Відродження: навчальний посібник. – Івано-Франківськ, 2011. 2. Пащенко В., Пащенко Н. Антична література. – Київ, 2001. 3. Помазан І. Література ХХ століття. – Харків, 2016. 4. Пупурс І. Схід у дзеркалі романтизму (імагологічна парадигма романтичного орієнталізму: на матеріалі західно- й східноєвропейських літератур кінця XVIII - XIX ст.). – Суми, 2017. 5. Словник-довідник літературознавчих термінів / Упор.: О. Бобир, В. Буденний та ін. – Чернігів, 2016. 6. Тверітінова Т. Історія зарубіжної літератури ХІХ століття. Доба реалізму: навч. посіб. для студ. – Київ, 2020. 7. Шалагінов Б. Зарубіжна література від античності до початку ХІХ сторіччя. – Київ, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У межах курсу заплановані такі форми викладання: лекції, семінари, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна доповідь, доповнення, бліц-опитування, участь у дискусіях).
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного контролю і не передбачає додаткових заходів підсумкового оцінювання. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 35/min 21 балів), написання проміжної контрольної роботи (max 20/min 12 балів), підготовку творчої роботи (max 10/min 6 балів) та написання підсумкової контрольної роботи (max 35/min 21 бали). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 100/min 60 балів. Студентам, які за семестр не набрали min 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська мова

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології