Тенденції світового літературного процесу (Ч.4 КД "Вступ до філології")

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Тенденції світового літературного процесу (Ч.4 КД "Вступ до філології")
Код дисципліни
ОК. 16 (Частина 4)
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди української мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземною (іноземними) мовами. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередньо для вивчення цієї дисципліни студент має знати: родо-видовий поділ літератури; базові літературознавчі теоретичні концепти, необхідні для здійснення літературознавчої аналітики. Студент має володіти такими базовими вміннями та навичками: визначення особливого місця античної та західноєвропейської літературної традиції (періоди Античності, Середніх віків, Відродження, XVII ст., Просвітництва, XIX-XX ст.) у світовому літературному континуумі; здійснення аналітичного прочитання окремих творів означених періодів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із історією перебігу літературного процесу Західної Європи (від доби античності до кінця XX ст.). Анотація. Навчальна дисципліна спрямована на формування у студентів системи знань з історії літературного процесу Західної Європи. Завданнями курсу є: визначення особливостей формування і розвитку античної літератури; окреслення специфіки літератури в добу Середньовіччя та Відродження; виокремлення мистецьких напрямів бароко і класицизму в межах літературного процесу XVII ст.; висвітлення характерних рис літературного процесу доби Просвітництва; з’ясування основних тенденцій літературного процесу ХІХ та ХХ ст.; ознайомлення із творчістю чільних представників літератури кожної окремої доби; формування навичок літературознавчого аналізу.
Рекомендована та необхідна література
1. Козлик І. Світова література доби Середньовіччя та епохи Відродження: навчальний посібник. – Івано-Франківськ, 2011. 2. Пащенко В., Пащенко Н. Антична література. – Київ, 2001. 3. Помазан І. Література ХХ століття. – Харків, 2016. 4. Пупурс І. Схід у дзеркалі романтизму (імагологічна парадигма романтичного орієнталізму: на матеріалі західно- й східноєвропейських літератур кінця XVIII - XIX ст.). – Суми, 2017. 5. Словник-довідник літературознавчих термінів / Упор.: О. Бобир, В. Буденний та ін. – Чернігів, 2016. 6. Тверітінова Т. Історія зарубіжної літератури ХІХ століття. Доба реалізму: навч. посіб. для студ. – Київ, 2020. 7. Шалагінов Б. Зарубіжна література від античності до початку ХІХ сторіччя. – Київ, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У межах курсу заплановані такі форми викладання: лекції, семінари, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна доповідь, доповнення, бліц-опитування, участь у дискусіях).
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного контролю і не передбачає додаткових заходів підсумкового оцінювання. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 35/min 21 балів), написання проміжної контрольної роботи (max 20/min 12 балів), підготовку творчої роботи (max 10/min 6 балів) та написання підсумкової контрольної роботи (max 35/min 21 бали). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 100/min 60 балів. Студентам, які за семестр не набрали min 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська мова

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології