«Психологія вищої школи»
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
«Психологія вищої школи»
Код дисципліни
ННД 04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 4, ПРН 5, ПРН 6Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати курси «Загальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія»; знати теоретичні основи психології розвитку, факторів і основних механізмів формування особистості.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: ознайомити студентів зі змістом, завданнями та методами психології вищої школи як навчальної дисципліни та галузі науки, забезпечити загальну теоретичну підготовку, а також освоєння сучасних психологічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у ЗВО закладі, сформувати навички їх застосування у практичній діяльності, розвиток психологічної культури студентів.Анотація. У курсі «Психологія вищої школи» Розкриваються психологічні основи навчального-виховного процесу у ЗВО. Зміст розкривається у двох модулях. У першому – теоретико-методологічні основи науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО. У другому – психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні основи розвитку професіоналізму викладача; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом, особливості розвитку студентської групи. Дисципліна завершується іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1.Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г. Психологія вищої школи: підручник. – К. : Київський університет, 2014. 2.Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи (курс лекцій): навч. посібник / Т.В. Дуткевич, Н.П. Максимчук. – Кам’янець-Подільський, 2010. Режим доступу: http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/3491/Psykholohiia-vyshchoi-shkoly-%28kurs-lektsii%29_unlocked.pdf?sequence=1&isAllowed=y 3.Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підручник. – 4-е вид., випр. і доп. – К.: Каравела, 2014. 4.Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої школи : теоретичні та практичні аспекти : навч. посіб. / Вікторія Євгенівна Виноградова, Віктор Іванович Юрченко. Вид. 2-ге. Київ : Видавництво Ліра-К, 2020. 5.Конспект лекцій з дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи» https://dduvs.in.ua/wp-content/uploads/files/Structure/library/student/lectures/0908/1.1.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота (усні відповіді), самостійна робота та модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки – 36 балів, у кінці семестру проводиться підсумкова семестрова контрольна робота або оцінюються реферати за темами курсу (максимальна оцінка – 24 бали). Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 60 балів, мінімум – 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум – 40 балів, мінімум – 24 балів). Формат іспиту – письмовий: екзаменаційний білет складається із трьох завдань: 2 теоретичні питання (з психології студента (15%), психологічних аспектів професійної діяльності викладача (15%) з відкритими відповідями, кожне з яких оцінюється 15-ма балами; 1 практичне завдання (аналіз кейсу 10%), яке яких оцінюється максимально 10 балами. Іспит проводиться за результатами навчання: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3; РН 1.4; РН 2.2; РН 2.3; РН 2.4;. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Миколаївна
Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології