Полікритика турецькомовного художнього тексту

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: турецька мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Полікритика турецькомовного художнього тексту
Код дисципліни
ННД.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в турецькій лінгвістиці та тюркському літературознавстві. ПРН11. Здійснювати науковий аналіз мовного й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти повинні володіти навичками критичного ставлення до аналізованих мовних явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел; роботи з різноплановими текстами турецькою мовою, адже навчальна дисципліна «Полікритика турецькомовного художнього тексту» є складовою циклу професійної підготовки фахівців ступеня «магістр» і передбачає аналіз основних підходів до періодизації сучасної турецької літератури та особливостей літературних течій, їх концепції та представників сучасної турецької прози, аналіз різних жанрів художнього тексту та знайомство студентів з творчим доробком письменників даного напрямку.
Зміст навчальної дисципліни
«Полікритика турецькомовного художнього тексту» розглядається як навчальна дисципліна, предметом якої є вивчення та ознайомлення з концептуальними засадами аналізу полікритики художнього тексту; психоаналізом психологічної прози у турецькій новітній літературі; вивченням специфіки сучасного турецького соціально-політичного вірша та прози; методології специфіки турецького модернізму, напрямком феміністичного дискурсу у прозі в Туреччини. Мета дисципліни – проаналізувати жанрову модифікацію соціологічного, художньої поезії та прози у контексті соціальної, етологічної і філософської тем в сучасному турецькому літературному процесі, його жанрову специфіку та творчість турецьких письменників.
Рекомендована та необхідна література
1. Акімова Н. Психологічний механізм розуміння тексту. ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2019. 2. Волобуєва О. Ф. Психологічні особливості сприйняття та розуміння текстів іноземною мовою. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки. 2015.14-17 c. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_vsn_2015_1_5 3. Єщенко Т. Лінгвістичний аналіз тексту. К.: Академвидав, 2009. 264 с. 4. Зубрицька М. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. Львів: Літопис. 2002. 832 с. 5. Лелеко В. Застосування герменевтичного підходу до вивчення тексту. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2011. 142-145 с. 6. Наєнко М. Критика і літературознавство: куди йдемо? 2010. 3-12 с. 7. Романовська Л. Когнітивний стиль особистості як чинник процесу розуміння тексту. 2005. 191с
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робота з текстовими корпусами турецької прози та поезії; усна доповідь, підготовка презентацій, письмова робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Відповідь на семінарських заняттях (підготовка д/з, усна відповідь, робота з текстовими корпусами, Інтернетом, письмові аналізи та порівняння прочитаних творів): 18 - 40 балів. 2. Творчі завдання: 5 - 10 балів. 3. Модульна контрольна робота: 13 - 15 балів. 4. Залік: 11 - 20 балів.
Мова викладання
Українська/турецька

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ірина Юріївна Яницька
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології