Англійськомовний академічний дискурс
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: японська мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Англійськомовний академічний дискурс
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної
комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати
результати досліджень державною та іноземною мовами.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення
для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні факти, інтерпретувати й перекладати тексти
різних стилів і жанрів в галузі японської філології.
ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів.
ПРН 20. Застосовувати набуті знання, сформовані уміння та навички перекладу для здійснення усного
та письмового видів перекладацької діяльності текстів різних жанрів і стилів з японської та
англійської мов на українську й навпаки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні опанувати такі дисципліни: «Комунікативні
стратегії англійської мови» (рівень С1). Також студенти повинні знати основні функції, види,
структуру та учасників процесу комунікації; функціональні стилі та жанри англійського мовлення;
уміти сприймати, відбирати та критично осмислювати інформацію з англомовних джерел;
декодувати інтенції мовця шляхом аналізу комунікативних стратегій в усному та писемному
мовленні; аналізувати, зіставляти, порівнювати мовні та мовленнєві явища на рівні речення, абзацу,
тексту; аналізувати англійські оригінальні різножанрові тексти; створювати тексти з дотриманням
норм мовленнєвого жанру; виконувати й презентувати навчальні проєкти та працювати в проєктній
групі.
Зміст навчальної дисципліни
Курс покликаний підвищити ефективність академічного спілкування англійською мовою
шляхом: ознайомлення студентів із особливостями академічного дискурсу, систематизації знань
про мовленнєві засоби та риторичні стратегії англійської мови у зазначеному дискурсі, формування
у студентів умінь продукування текстів академічного дискурсу англійською мовою. Дисципліна
досліджує академічний дискурс та процес академічної комунікації у сучасному глобалізованому
світі, зосереджуючи особливу увагу на критичному читанні, риторичному аналізі текстів
зазначеного дискурсу, а також на їх створенні. Курс складається з 2-х змістових модулів. Модуль 1
розглядає риторичні та теоретичні аспекти англійськомовного академічного дискурсу на основі
екстенсивного читання, аудіювання та обговорення. Модуль 2 зосереджується на критичному
читанні та створенні текстів академічного дискурсу.
Рекомендована та необхідна література
1. Квасова О.Г. (2017). Going for Degree. Professional English for Students of Linguistics: Навчальний
посібник. Логос.
2. Andrews, R. (2014). A Theory of Contemporary Rhetoric. Routledge.
3. Barnet, S., Bedau, H. (2014). Critical Thinking, Reading, and Witting: A Brief Guide to Argument.
Bedford/St Martin’s.
4. Bauer, J., Boyle, M., Stapleton, S. (2016). Final Draft (2,3). Cambridge University Press.
5. Brannan, B. (2009). A writer’s workshop: crafting paragraphs, building essays. McGraw Hill.
6. Communication in the Real World: An Introduction to Communication Studies. (2013). M.Libraries
Publishing.
7. Fahnestock, J. (2012). Rhetorical Style in Persuasion. Oxford University Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Аудиторна робота, практична робота, наукове есе
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю,
описаних у п. 7.2. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і
не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну
кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну
кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно
менше ніж 60 балів, для отримання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими
виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби
написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська, англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни