Психолінгвістика (іспанська мова)
Освітня програма: Іспаномовні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Психолінгвістика (іспанська мова)
Код дисципліни
ВК.2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в галузі іспанського мовознавства та перекладу.
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з галузі іспанського мовознавства та перекладу для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння практичних та теоретичних курсів з Комунікативних практик (іспансьа мова), Контрастивна лінгвістика та перекладознавство (іспанська та українська мови) протягом трьох семестрів навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати комплексні знання про понятійний та методологічний апарат сучасної психолінгвістики, актуальні проблеми, наукові напрямки та школи психолінгвістики, описувати основні експериментальні методи і прийоми у психолінгвістиці.
Дисципліна «Психолінгвістика (іспанська мова)» спрямована на набуття знань про мову як психофізіологічний процес породження і сприйняття висловлювань та основний засіб здійснення мовленнєвої та індивідуальної мисленнєвої діяльності. Дисципліна навчає виявляти психічні феномени, що є складовими елементами мовленнєвої (комунікативної) особистості; визначати сутності та структури мовленнєвої свідомості, аналізувати психічні процеси, пов’язані з породженням та сприйняттям висловлювань та текстів; обґрунтовувати взаємозв’язки мови і картини світу індивіда чи цілої нації; виявляти та описувати мовленнєві відхилення та прикладні аспекти застосування психолінгвістичних методів.
Рекомендована та необхідна література
1. ЗАГНІТКО, А., МИХАЛЬЧЕНКО, М. (2008): Основи психолінгвістики: науковонавчальне видання. Донецьк: ДонДУ.
2. КАЛМИКОВА, Л. О. (2008): Психологія мовлення і психолінгвістика. Переяслав-Хмельницький: Переяслав-Хмельницький пед. ін-т.
3. КУРАНОВА, С. І. (2012). Основи психолінгвістики.
4. FERNANDO JAÉN, G. (2007): "Lengua, cuerpo y mente: claves de la psicolinguística", en Per abbat, pp. 39–72.
5. GARAYZÁBAL HEINZE, E., OTERO CABARCOS, P. (2005): "Psicolingüística, neurolingüística, logopedia y lingüística clínica: juntos sí, pero no revueltos" en Filología y Lingüística XXXI (1): pp. 163–185.
6. JAICHENKO, V., SEVILLA, Y. (2013): Psicolinguística en español. Buenos Aires: Editorial de la Facultad de Filología y Letras.
7. OLARREA, A. (2005): Origenes del lenguaje y selección natural. Madrid: Equipo Sirius.
8. PUENTE FERRERAS, A. (2006): Los origenes del lenguaje. Madrid: Alianza.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1 РПНД. Завершується дисципліна заліком.
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання протягом семестру.
Мова викладання
Іспанська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни