Комплексна дисципліна «Історико-літературні студії». Частина 5. Світова література

Освітня програма: «Українська і англійська мови: переклад та редагування»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна «Історико-літературні студії». Частина 5. Світова література
Код дисципліни
ОК 27.5
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 4 Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератур, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації: «Українська мова і література»). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти мають : - успішно опанувати попередній курс комплексної дисципліни «Історико-літературні студії», курс української та західної культури, філософії; - володіти базовими знаннями з теорії літератури; - розуміти загальні закономірності розвитку літератури й культури; - володіти навичками аналізу художнього тексту; - мати елементарні навички роботи з науковими джерелами.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни є ознайомлення студентів із західною літературою середніх віків і нового часу, а саме: з основними етапами розвитку літератури в Західній Європі, з епохи романтизму — в Америці, з основними художніми напрямами та їхніми жанровими системами; зі знаковими для кожного етапу розвитку літератури творчими постатями; з національною специфікою провідних літератур Заходу й міжнаціональними кореляціями; а також із сучасними методологіями аналізу художніх текстів, що має сприяти розширенню світогляду студентів і поглибленню їх науково-професійних знань. Курс має оглядовий характер, обрані для вивчення твори є репрезентативними, вони розглядаються в широкому контексті поступу світової літератури та культури й висвітлюють національно-історичну специфіку різних західних літератур на певних етапах їх розвитку. Методологія викладання - теоретична історія літератури з елементами полікритики.
Рекомендована та необхідна література
1) Література західноєвропейського середньовіччя: навч. посіб. Вінниця, 2005. 2) Алексєєнко О.Б. “Божественна комедія” Данте // Данте. Божественна комедія. Х., 2001. С. 3-20. 3) Білик Н.Д. Безсмертний Дон Кіхот // Сервантес М. Дон Кіхот. Х., 2017. С. 3–22. 4) Наливайко Д. Бароко і драма Кальдерона «Життя – це сон». Тема. 2000. №1. С. 5– 17. 5) Білик Н.Д. Англійська література 18 ст. Становлення і розвиток роману : навч. посіб. Х., 2016. 6) Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ століття. Доба романтизму. К., 1998. 7) Білик Н.Д. Англійський роман ХІХ ст.: Вальтер Скотт. Чарлз Діккенс. Роберт Луїс Стівенсон : навч. посіб. К., 2020. URL: https://philology.knu.ua/ 8) Наливайко Д. Антологія зарубіжної поезії другої половини XIX – початку XX сторіччя. К., 2003. 9) Денисова Т. Історія американської літератури : навч. посіб. К., 2012. 10) Літературознавчий аналіз художнього тексту/твору в умовах сучасної міжнаукової та міжгалузевої взаємодії. Брно, 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Викладання дисципліни складається з лекцій і практичних занять, а також передбачає самостійну роботу студентів. Упродовж семестру із відповідних тем проводяться семінарські заняття й контрольні роботи, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Якщо упродовж семестру студентом не досягнуто мінімального рубіжного рівня оцінки, проводиться підсумкова семестрова контрольна робота або оцінюються реферати за темами курсу. Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40% максимальної підсумкової суми балів за семестр - 24 бали. Якщо студент на іспиті набрав менше 24 балів (60% від 40 балів, відведених на екзамен), то вони не додаються до семестрової оцінки, незважаючи на кількість балів, отриманих під час семестру, а в екзаменаційну відомість за національною шкалою виставляється "незадовільно".
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: - за відповідь на семінарському занятті максимальний бал 4, мінімальний для позитивної оцінки 2; сумарна кількість балів за відповіді на семінарських заняттях за семестр 40, мінімальна для позитивної оцінки 20; - за модульну контрольну роботу максимальний бал 10, мінімальний для позитивної оцінки 8; сумарна кількість балів за 2 контрольні роботи 20, мінімальна для позитивної оцінки 16. Сумарна кількість балів протягом семестру за всі види роботи 60, мінімальна для позитивної оцінки 36. Підсумкове оцінювання проводиться у формі комплексного іспиту. Максимальна кількість балів на іспиті – 40, мінімальна (позитивна оцінка) — 24. Іспит проводиться у формі письмової роботи, екзаменаційний білет складається із трьох завдань: перше — теоретичного, друге - історико-літературного характеру, які оцінюються максимально 15-ма балами, і третього - практичного (аналізу твору), яке оцінюється максимально 10 балами.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології