Комплексний атестаційний іспит з польської мови та літератури

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексний атестаційний іспит з польської мови та літератури
Код дисципліни
ОК.19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію польської мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 14. Використовувати польську, англійську та литовську мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. ПРН 17. ПРН 20. ПРН 21.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
До складання атестаційного іспиту студенти повинні успішно опанувати обовʼязкові полоністичні дисципліни та знати: • теоретичний зміст полоністичних дисциплін обовʼязкового блоку. • термінологічні позначення основних понять філологічної науки (мовознавства, літературознавства); • системну організацію сучасної польської мови (одиниці, відношення, процеси всіх рівнів організації мовної системи), методику традиційного лінгвістичного аналізу (фонетичного, фонологічного, морфемного, словотвірного, морфологічного, синтаксичного, семантичного, стилістичного); етапи, явища і процеси становлення і розвитку польської літературної мови; • принципи періодизації літературного процесу, основні історичні періоди розвитку історії польської літератури, провідні ознаки літературних стилів, напрямів
Зміст навчальної дисципліни
Іспит проходить в усно-письмовій формі, оцінка фіксується. Комплексний атестаційний іспит з польської мови і літератури містить чотири питання, які відображають зміст таких навчальних дисциплін ОПП «Польська мова і література, англійська та литовська мови»: «Сучасна польська мова: Практичний курс», «Комплексна дисципліна Історія польської літератури», «Вступ до слов’янської філології», «Польський фольклор». Білет складається з чотирьох питань. Перші два питання спрямовані на оцінювання знань студентів і мають теоретичний характер: перше – з галузі польської мови; друге – з польської літератури. Третє та четверте питання - теоретико-практичні, що передбачають комплексний літературознавчий аналіз запропонованого літературного твору (літературної школи/групи), виявлення рівня засвоєння студентом матеріалу з історії польської літератури різних періодів, уміння орієнтуватися в теоретичних аспектах літературознавства і застосовувати аналітичний підхід до літературного твору, розуміння актуальних проблем сучасного літературного процесу, теоретико-практичне завдання з польської мови, пов’язане з фонетичним, лексико-семантичним, словотвірним, морфологічним, синтаксичним, стилістично-функціональним аналізом.
Рекомендована та необхідна література
Лучик В. В. Вступ до слов’янської філології: Підручник. — К.: ВЦ «Академія», 2008. — 344 с. Кравчук A. Morfologia współczesnego języka polskiego (fleksja). Część I. Lwów, 2007. 2. Кравчук А. Польська мова. Граматика з вправами. Київ, 2016 Bajerowa I. Zarys historii języka polskiego 1939-2000 / I. Bajerowa. –Warszawa 2003. Bąk P. Gramatyka języka polskiego. Warszawa, 1977. Грабовська О., Моторний В. Історія польської літератури. – Львів, 1965. Літературознавчий словник-довідник / Гром’як Р.Т., Ковалів Ю.І./. – К., 1997. Оболевич В.Б. Історія польської літератури. – Львів, 1983. Петрухіна Л.Е. Історія польської літератури: Конспект лекцій і завдання. Львів, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Іспит проходить в усно-письмовій формі, оцінка фіксується. Комплексний атестаційний іспит з польської мови і літератури містить чотири питання. Перші два питання спрямовані на оцінювання знань студентів і мають теоретичний характер: перше – з галузі польської мови; друге – з польської літератури. Третє та четверте питання - теоретико-практичні,
Методи та критерії оцінювання
Кількість балів, які може набрати випускник, формується за сумою балів за 4 питання: максимальна кількість балів – 100, мінімально позитивна кількість балів – 60, відповідно до шкали оцінювання.
Мова викладання
Польська