Комплексна дисципліна "Загальна методологія філологічної науки". Ч. 2. Теорія літератури

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Загальна методологія філологічної науки". Ч. 2. Теорія літератури
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: теоретичних і практичних предметів літературознавчого циклу у межах бакалаврського навчального плану. 2. Знання теоретичних основ літературознавства, історії української та світової літератур й актуалізації матеріалу, засвоєного студентами/студентками у межах цих дисциплін; літератури як мистецтва слова і специфіки літератури окремих епох. 3. Володіння основами аналізу прозового твору, основами віршування та підходами до аналізу драматичних творів. 4. Уміння інтерпретувати літературний твір, зосереджуючись на смисловому його навантаженні, послуговуватися базовою фаховою термінологією, основними літературознавчими категоріями і поняттями, критично підходити до пошуку й опрацювання наукових джерел для виконання індивідуальних завдань реферативного і творчого характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Предмет вивчення навчальної дисципліни – історія літературознавчої науки, теоретичні аспекти вивчення історії літератури, структура літературного твору. У результаті вивчення курсу студенти/студентки мають опанувати актуальний літературознавчий інструментарій, теоретичні підходи до аналізу художнього твору та вдосконалити навички інтерпретації літературного тексту.
Рекомендована та необхідна література
1. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. Львів, 1996. 2. Білоус П. Теорія літератури. Київ, 2013. 3. Галич О., Назарець В., Васильєв Є.. Теорія літератури. Київ, 2008. 4. Гнатюк М. Сучасні підходи до аналізу літературних творів. Навчально-методичний комплекс. К., 2020. 5. Клочек Г., Синергія літературного твору. Дніпро, 2020. 6. Літературознавча енциклопедія: в 2-х т. Автор-укладач Ковалів Ю.І. Київ, 2007 7. Мітосек З. Теорії літературних досліджень. – Сімферополь,2003
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Творче завдання (презентація художнього твору), есе, контрольна робота, іспит. Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання , що становить 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання, що становить 60% від загальної оцінки. Підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестр (мінімум – 36, максимум – 60 балів) та екзаменаційної роботи (мінімум – 24, максимум – 40 балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни