Історія словенської літератури від початків до ХІХ ст

Освітня програма: Словенська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія словенської літератури від початків до ХІХ ст
Код дисципліни
ННД 09.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 5 Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 11 Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та словенською і англійською мовами. ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та слов’янознавчий філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН16 Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції словенського мовознавства і літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги: Студенти повинні знати історію української та світової літератури в рамках шкільної програми, загальними фактологічними знаннями гуманітарного характеру; володіти основами комунікативного аспекту словенської мови, успішно засвоїти знання з предметів «Вступ до літературознавства», «Вступ до слов’янської філології», «Словенське країнознавство і фольклор», «Зарубіжна література».
Зміст навчальної дисципліни
Мета НД – дати студентам початкові узагальнені систематизовані відомості про розвиток словенської літератури від часу появи перших літературних пам’яток і до ХІХ ст. сформувати розуміння основних тенденцій літературного процесу в Словенії зазначеного періоду, акцентуючи увагу на традиціях і новаторстві, простежити загальнонаціональну специфіку розвитку словенської літератури у її взаємозв’язках із європейськими культурами; ознайомити студентів із творчою спадщиною найвидатніших представників словенської літератури окресленого періоду; сформувати навички аналізу художніх творів словенського письменства у контексті національної і європейської поетики; розвинути навички вести літературознавчу дискусію; розвивати художнє мислення та мовленнєву культуру. Зміст курсу становить словенська література епохи середньовіччя, реформації, просвітництва аж до зародження романтизму
Рекомендована та необхідна література
1. Pogačnik J., Zadravec F. Zgodovina slovenskega slovstva. Maribor, 1973. 2. Zadrvec. Slovenska književnost II. DZS; Ljubljana, 1999. 3. Rupel M. Slovenski protestantski pisci. Lj., 1966. 4. Šesnaesto stoletje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi. Obdobja, 6. Lj. 1986. 5. Simoniti P. Humanizem na Slovenskem. Lj., 1979. 6. Obdobje baroka v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi. Obdobja, 9. Lj. 1989. 7. Pogačnik J. Slovenska književnost II / Jože Pogačnik. – Ljubljana: DZS, 1998. 8. Slodnjak A. Obrazi in dela slovenskega slovstva / Anton Slodnjak. – Ljubljana: , 1975.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Під час викладання курсу «Історія словенської літератури» будуть використовуватися історико-літературний, порівняльно-історичний, текстологічний, рецептивний та соціокультурний підходи. Виклад матеріалу здійснюється за допомогою таких методів навчання: лекція, ілюстрація, відео перегляд матеріалу, робота з книгою (читання, реферування, цитування).
Методи та критерії оцінювання
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для отримання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська, словенська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни