Східні ремінесценції в українській літературі

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Східні ремінесценції в українській літературі
Код дисципліни
ННД.16.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання. ПРН 18. Мати навички управління комплексними діями або проектами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: 1) рекомендовані художні тексти; 2) особливості літературної епохи; Вміти 1) аналізувати їх у контексті розвитку літературно-культурних українсько-східних взаємин; 2) визначати, оперуючи матеріалом, особливості, тип українського орієнтального дискурсу, най арактеристичні постаті і твори; 3) аналізувати жанрово-стильові, проблемно-тематичні особливості творів; 4) викладати власні думки з приводу опрацьованого матеріалу; Володіти елементарними навичками 1) порівняльного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Курс має інтерактивний характер. Він побудований з урахуванням прослуханих курсів «Вступу до літературознавства», «Літератур давнього Сходу», «Історії давнього Сходу», курсу (шкільного) української літератури і передбачає «різні навчальні рівні» (Р. Семків). Окрім лекцій, семінарів, самостійної роботи – навчальні дискусії, інформативні презентації, роботу з електроними ресурсами, інші інноваційні методи.
Рекомендована та необхідна література
1. Вавилонські гимни і молитви. Переклади з поясненнями Івана Франка. Львів, 1911. 2. Возняк М. С. Історія української літератури. У 2 частинах. Львів: Світ, 1992. 3. Історія української літератури. У восьми томах. К., 1967. 4. Мейзерська Т. С. Re-presence. Відлуння Сходу в українській літературі ХІХ ст. Одеса, 2009. 156 с. 5. Рахно К. Східні ремінісценції в українському фольклорі // Мовні та літературні зв'язки України з країнами Сходу. К., 2010. С. 59-98. 6. Рудницький Л. До феномена української літератури // Українознавство. 2001. №1. 7. Саїд Е. Орієнталізм. К.: Основи, 2001. 512 с. 8. Франко І. Передмова // І. Франко. Твори у 50 томах. Т. 33. К., 1983. С. 417-421. 9. Шерех Ю. Друга черга. К.: Сучасність, 1978. 389 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на семінарах, презентація, творчі завдання
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що становить 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що становить 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Відповіді на семінарських заняттях: 14 - 21 бал. 2. Реферат: 5 - 9 балів. 3. Індивідуальне завдання: 12 - 20 балів. 4. Модульна контрольна робота: 5 - 10 балів. 5. Іспит: 20 - 40 балів.
Мова викладання
українська