Китайська література ХIV - XIX ст.

Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Китайська література ХIV - XIX ст.
Код дисципліни
ННД.12.04.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7, ПРН 8, ПРН 13, ПРН 15. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: Китайська мова, Історія зарубіжної літератури, Усна та давня література Китаю, Китайська література ІІ– ХІІ ст., Китайська традиційна драма. 2. Знання теоретичних основ сучасного літературознавства та культурології, традиційних та новітніх парадигм сучасної літературної інтерпретації. 3. Володіння техніками й методиками традиційного літературознавчого аналізу художніх текстів, основними навичками художнього перекладу та текстового аналізу. 4. Уміння здійснювати жанрово-стилістичний та образно-символічний аналіз китайської прози та драми зазначеного періоду.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія китайської літератури» – комплексна багатосеместрова дисципліна, що складається із 4 частин: Частина 1. Усна та давня література Китаю (2 кредити); Частина 2. Китайська література ІІ-ХІІ ст. (4 кредити); Частина 3. Китайська традиційна драма (2 кредити) Частина 4. Китайська література XIV-XIX ст. (3 кредити). Мови викладання й оцінювання: українська, китайська. У межах четвертої частини, яка зосереджена на особливостях розвитку китайської романістики XIV-XIX ст., а також вплив історичних обставин, філософських концепцій (насамперед буддизму, даосизму і конфуціанства), соціального запиту тощо на художню парадигму мінської та цінської прози, визначається 2 модулі: Модуль 1, спрямований на вивчення процесу становлення жанру «роману-циклу» 章回体小说 за мінської доби (明朝, 1368–1644); Модуль 2, спрямований на висвітлення особливостей розвитку китайської сатиричної прози та драми в період цінського Просвітництва (清朝, 1644–1911).
Рекомендована та необхідна література
1. Воробей О.С. Історія китайського театрального мистецтва від XVII ст. до н.е. до ХХ ст.: Навч. посіб. Київ: ПП «ЮНІСОФТ», 2020. 2. Воробей О. Театральне мистецтво Китаю: історичний екскурс : навч. посіб. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021. 3. Ісаєва Н.С. Жанрова система сяошо (класичний період ІІІ-ХІХ ст.). К.: Автореферат, 2008. 4. Ісаєва Н.С. Китайська жіноча проза: ревізія канону. К.: Логос, 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні та семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота, відповіді на семінарському занятті, аналітична доповідь (презентація), модульні контрольні роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Критерії оцінювання на іспиті представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська, китайська