Лексикологія китайської мови

Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лексикологія китайської мови
Код дисципліни
ННД. 10.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2, ПРН 8, ПРН 9, ПРН 12, ПРН 16, ПРН 17. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Китайська мова: середній рівень»; «Вступ до китайської філології», дисциплін «Основи мовознавства: синхронія» та «Основи мовознавства: діахронія».
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни «Лексикологія китайської мови» є ознайомити студентів з фундаментальними положеннями сучасної лексикології про лексичну систему китайської мови, її структурну організацію, основні одиниці системи та способи їхнього творення, зі специфікою словникового складу сучасної китайської мови, функціонально-стилістичними особливостями лексичних одиниць різних типів та класів, а також, теоретичними положеннями сучасної лексикології. Дисципліна входить до складу комплексної дисципліни «Загальнотеоретичний курс китайської мови» (Частина 3). Дисципліна покликана сформувати наукове уявлення про системний характер лексики китайської мови, окреслити закономірності розвитку лексичного фонду китайської мови та окремі механізми його трансформації, оволодіти основними теоретичними знаннями та практичними навичками для подальшого опанування китайської мови на наступних рівнях мовно–мовленнєвої підготовки.
Рекомендована та необхідна література
1. Кравченко О.О. Лексикологія китайської мови (молодіжний сленг): навчально -методична розробка // ТОВ «НВП «Інтерсервіс»,–Київ:, 2019. – 36 2. Коломієць Н. В. Вербалізація концепту «пам’ять» у китайській мові // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – Серія: «Філологія». - Вип. 15. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2015. – Т. 2. – С. 72–74. 3.Китайсько-український словник (80 тис. слів) / «Консультант», –К: 2004. – 1114 с. 4.现代汉语词典 / 中国社会科学院语言研究所词典编辑室 – 北京: 商务印书馆, 2019年 – 1722页 5. 中国成语大辞典/王涛 等 – 上海: 上海辞书出版社, 2018年.– 1640页
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні та семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота, відповіді на семінарські заняттях, письмові контрольні роботи, проєктні роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 100 балів, у мінімальному вимірі 60 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська, китайська