Психологія сім᾽ї
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія сім᾽ї
Код дисципліни
ОК 35.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1; ПР 2; ПР 4; ПР 6; ПР 7; ПР 8; ПР 12; ПР 13; ПР 18; ПР 19; ПР 21; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Обов`язковою вимогою для вивчення курсу є наявність знань з психології особистості, вікової психології, психології девіантної поведінки. Бажано також, щоб студенти мали початкові знання з патопсихології, наркології, медичної психології.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – студенти мають оволодіти знаннями про закономірності розвитку сімейних стосунків, форми і методи соціально-психологічної допомоги сім’ям, відповідно до різновиду проблем.
Анотація навчальної дисципліни
Стосунки в сім`ї безпосередньо визначають модальність розвитку особистості. Якщо сім’я неспроможна виконувати свої соціальні функції – це є перешкодою для формування особистості.
Розуміння психології сімейних стосунків, здатність визначати фактори, що є детермінантами дисфункцій та допомогти своєчасно попередити ризики руйнування сім’ї є важливими компетенціями фахівця по роботі з сім’єю.
Дисципліна «Психологія сім'ї» покликана розширити предметне поле професійної діяльності соціального педагога завдяки формуванню психологічних навичок та компетенцій, що необхідні в роботі з сім’єю. Особливий акцент робиться на засвоєнні методів вивчення сімейних стосунків, володінні техніками встановлення довірчих стосунків, навичками сімейного консультування.
Рекомендована та необхідна література
1. Максимова Н.Ю. Психологія соціальної роботи з проблемними сім’ями. – К.: ВПЦ «Київський університет» 2018. – 463 с.
2. Максимова Н.Ю. Сімейне консультування: Навч. посіб. К.: ДП „Видавничий дім Персонал”, 2011. – 304 с.
3. Максимова Н.Ю. Соціальна робота з сім’єю. – К.: ВПЦ «Київський університет» 2015. – 435 с.
4. Психологія сім’ї. Навч. посібник. К.: Університетська книга. 2018 – 282 с.
5. Сосюра М.О. Соціально-педагогічна реабілітація неповнолітніх, які опинились у складних життєвих ситуаціях, в умовах центру реабілітації / М.О. Сосюра // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015 – № 8 (52). – С. 420 – 426.
6. Blended family advantages-disadvantages. [tiešsaiste]. Pieejams: Dittman, C.K., Farruggia, S.P., Keown, L.J., & Sanders, M.R. (2016). Dealing with Disobedience: An Evaluation of a Brief Parenting Intervention for Young Children Showing Noncompliant Behavior Problems. Child Psychiatry and Human Development 47(1), 102-112
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, практичне заняття,
опитування, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
Опитування
Практичне завдання
У курсі передбачено 2 змістовних частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських заняття, передбачено тренінг при проведенні практичних занять Завершується дисципліна – заліком.
Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою).
Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів.
Відмінно / Excellent 90-100
Добре / Good 75-89
Задовільно / Satisfactory 60-74
Незадовільно / Fail 0-59
Зараховано / Passed 60-100
Не зараховано / Fail 0-59
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни