Соціальний супровід сімей з прийомними дітьми

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціальний супровід сімей з прийомними дітьми
Код дисципліни
ВБ.6.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід, ПР5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки, ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах, ПР14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: Основні форми сімейного влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; Особливості дорослішання дітей; Нормативно-правові основи попередження вилучення дитини з сім’ї. Вміти: Працювати з основними документами фахіця із соціальної роботи: заповнювати акт оцінки потреб, індивідуальну картку клієнта, план соціального супроводу; Проводити діагностику соціально-психологічного стану та рівня розвитку дитини.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на вивчення особливостей соціального супроводу сімей з прийомними дітьми. Студенти ознайомлюються із п’ятьма основними формами влаштування дитини в сім’ю: усиновлення, встановлення опіки або піклування, створення прийомної сім’ї, створення будинку дитячого типу. Під час навчання студенти поглиблюють свої знання про особливості дорослішання та соціалізації дитини, яку вилучили з сім’ї та яка перебуває на утриманні в інтернатному закладі. У другій половині курсу студенти вивчають основні нормативні положення здійснення соціального супроводу прийомних сімей: заповнюють тренувальні особові справи, розробляють програму корекції батьківсько-дитячих стосунків, вивчають способи встановлення та підтримання довірливих стосунків між дитиною та соціальним працівником.
Рекомендована та необхідна література
1. Бориченко К.В. Соціальний захист сімей з дітьми за законодавством України : монографія. Одеса : Фенікс, 2015. 302 с. 2. Брич В. Я., Миколюк С. М., Соціальний захист сиріт в Україні: монографія. Тернопіль: ТНЕУ, 2019. 200 с. 3. Консультування в системі психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій / авт. кол ; заг. ред. В. Г. Панок, І. І. Ткачук. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2019. 144 с. 4. Організація соціальної роботи з дітьми та молоддю, які опинились у СЖО. Практичний посібник для спеціалістів соціальної сфери. // Авт. кол.: С.С. Валько, Л.С. Лоріашвілі, М.С. Лоріашвілі, А.І. Павловський, Ю.А. Саранков, Я.М. Турєханов, Ю.М. Удовенко. Київ : ХХ, 2011. 304 с. 5. Шиделко А. В. Сирітство в Україні: психологічні особливості біологічних і соціальних дітей-сиріт. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. 2018. Випуск 2. Серія психологічна. С. 165-173.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, групові обговорення, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Одноосбіні та групові проєкти, дослідницька робота за напрямком, написання письмових робіт, участь у дискусіях. Форма підсумкового оцінювання – залік. За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як сума оцінок за семестр та оцінки за підсумкове завдання: 0-59 – незараховано 60-100 – зараховано
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Надія Віталіївна Бутенко
Кафедра соціальної роботи
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної роботи
Факультет психології