Методи психодрами в соціальній роботі

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методи психодрами в соціальній роботі
Код дисципліни
ВБ 10.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1, ПР 4, ПР 10, ПР 11, ПР 12 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: загальну характеристику методу психодрами, історію та розвиток методу, соціометрії та групової психотерапії; сфери використання психодраматичних технік, специфіку психодрами та рольової гри; необхідні якості тренера для успішної роботи з групою; техніки вирішення утруднень, що можуть виникати при роботі з групою та способи підтримки оптимального рівня взаємодії у групі; основні форми та види психодрами вміти: самостійно та вільно орієнтуватися в теоретико-методологічних засадах психодраматичних технологій; обґрунтовувати власну думку щодо проблем, переваг та перспектив використання психодраматичних технологій; виокремлювати форми та види психодрами; за допомогою конкретних технік, вправ та групових ігр створювати сприятливу для саморозкриття атмосферу; оцінювати ефективність реалізації практичних заходів у соціальній роботі.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни «Методи психодрами в соціальній роботі» є оволодіння студентами знаннями з теорії та практики застосування методу психодрами у соціальній роботі, а також базовими навиками реалізації психодраматичних технологій у професійній діяльності з різними категоріями соціальної роботи. Змістовно дисципліна містить у собі наступне: 1) вивчення теоретико-методологічних положень психодрами; 2) освоєння принципів та правил використання психодраматичного методу у соціальній роботі; 3) оволодіння вправами та психодраматичними техніками у ході роботи соціального працівника з групами; 4) розширення розуміння соціально-психологічної компетентності та компетенцій соціального працівника при роботі з групами.
Рекомендована та необхідна література
Чудаєва Н.В., Шулдик Г.О. Психодрама. Курс лекцій : навчальний посібник для студентів педагогічних вузів,Умань : ПП Жовтий, 2014. 157 с. Чудаєва Н.В., Шулдик Г.О. Психодрама. Курс лекцій : навчальний посібник для студентів педагогічних вузів. МОН України, Уманський держ.пед.у-тет імені Павла Тичини,Ф-тет соціальної та психологічної освіти, К-ра психології. Умань : Візаві. 2019. 166 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, інтерактивна лекція, семінарське заняття, практичне заняття, обговорення дискусійних питань
Методи та критерії оцінювання
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 10 балів за кожне 2. Ведення рефлексивного щоденника – 10 балів 3. Участь у групових дискусіях – до 5 балів за кожну 4. Модульна контрольна робота – до 15 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів При цьому, кількість балів: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за залік не може бути меншою 24 балів, мінімальна кількість балів допуску до заліку 36 балів
Мова викладання
Українською

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни