Сучасні теорії в англійській філології

Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасні теорії в англійській філології
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв'язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати основні лінгвістичні терміни, основні мовознавчі поняття; теоретичні основи базових лінгвістичних курсів, основи методів лінгвістичного аналізу; принципи аналізу мовного матеріалу; особливості семантики, будови та функціонування одиниць усіх рівнів англійської мови; особливості формування текстів у межах різновидів дискурсу і функціональних стилів. Студент повинен вміти застосовувати лінгвістичний інструментарій на практиці; володіти навичками добору, аналізу та інтерпретації мовних фактів; спілкування на лінгвістичні теми.
Зміст навчальної дисципліни
Курс охоплює широкий спектр питань теорії англійської мови, її еволюції до сучасного стану англійської мови як глобальної мови, мови міжкультурної комунікації, до найбільш перспективних напрямів її дослідження, а саме соціолінгвістика, еколінгвістика, корпусна лінгвістика, експериментальна фонетика, лінгвістичний ландшафт, мультимодальність, дискурсивний аналіз. Студентам пропонуються завдання для самостійної роботи, що вимагає аналітичних спостережень, лінгвістичного дослідження, самостійного вивчення сучасних мовних даних, самостійної роботи з сучасними мовними даними та академічними виданнями.
Рекомендована та необхідна література
1. Theo van Leeuwen Discourse and Practice. New Tools for Critical Discourse Analysis.-2008, 185p. 2. John Sinclair Trust the Text. Language, corpus and discourse. Edited with Ronald Carter.- Routledge, 2004.- 223p. 3. Kirk St.Amant Linguistic and Cultural Online Communication Issues in the Global Age.- 2007. - 362p. 4. John A. Bateman Multimodality and Genre A Foundation for the Systematic Analysis of Multimodal Documents.- Palgrave, Macmillan.- 2008.- 333p. 5. Continuum Companion to Discourse Analysis Edited by Ken Hyland and Brian Paltridge.-2011.-410p. 6. James Paul Gee How to do Discourse Analysis. A Toolkit.-Routledge, 2011.-221p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, семінари, самостійна робота. Методи викладання: Пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), дослідницький метод, підготовка та обговорення презентацій за результатами наукового пошуку, наукові дискусії, самостійна робота студентів.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна відповідь, тест, презентація (доповідь), перевірка завдань для самостійної роботи. Підсумкове оцінювання – залік.Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська, англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології