Теорія літератури

Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Теорія літератури
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів шведської та англійської мов. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного й літературного матеріалу зі шведської та англійської мов, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основних методик літературознавчого аналізу, розуміння своєрідності окремих рівнів художності та необхідності підбору методик, що найповніше їх висвітлюють. 2. Вміння оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом літературознавства. 3. Володіння навичками літературознавчого аналізу, насамперед навик підібрати необхідну методику до аналізу конкретного літературного твору.
Зміст навчальної дисципліни
У межах дисципліни студенти знайомляться із сучасною теорією літератури та виробленими в її межах методологіями аналізу художнього твору. Предмет навчальної дисципліни включає заглиблення в актуальні методики аналізу літературного твору сучасності. Студенти засвоюють нові категорії та поняття, пов’язані із теорією літератури. Навчальна дисципліна спрямована на розв'язання таких завдань: – ознайомлення з базовими ідеями західних теорій літератури; – ознайомлення з методологіями аналізу літературного твору у межах відповідних теорій та концепцій; – закріплення навички літературознавчого аналізу та вмінь проблемного зіставлення полікритичного прочитання текстового матеріалу; – формування навички опрацювання науково-критичної літератури; – оволодіння новими категоріями та поняттями спеціальності.
Рекомендована та необхідна література
1. Catherine Gallagher and Stephen Greenblatt. Practicing New Historicism, 2020. 2. Greg Garrard. Ecocriticism (The New Critical Idiom), 2011. 3. The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology, 1996. Available at: https://www.pdfdrive.com/the-ecocriticism-reader-e24124190.html 4. Bill Ashcroft et al. The Empire Writes Back, 1989. 5. Bill Ashcroft et al. Post-Colonial Studies Reader: The Key Concepts, 2000. 6. Edward Said. Orientalism, 1978. 7. Denis Walder. Literature in the Modern World, 1990. 8. J.A. Cuddon. A Dictionary of Literary Terms. Penguin Books (any edition, recent is better) 9. Charles E. Bressler. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. (4 ed), 2007. 10. Lois Tyson. Critical Theory Today: A User-Friendly Guide, 1999.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, семінарські заняття, консультації, самостійна робота. Методи навчання: Пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, підготовка та обговорення науково-аналітичних доповідей (презентацій), навчальна дискусія.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: науково-аналітичні доповіді, тест. Підсумкове оцінювання – іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології