Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності

Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Код дисципліни
ОК.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. Повний перелік ПРН наведений в описі освітньої програми та робочій програмі навчальної дисципліни.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Загальна теоретична підготовка, здобута в межах бакалаврських освітніх програм.
Зміст навчальної дисципліни
«Методологія наукових досліджень з основами інтелектуальної власності» є обов’язковою дисципліною для магістрантів усіх освітніх програм Інституту філології. Дисципліна викладається у першому або другому семестрі (відповідно до навчального плану певної освітньої програми) в обсязі 90 навчальних годин (з них 16 год. лекцій, 14 год. семінарських занять і 60 год. самостійної роботи). Її предметом є сучасна методологія науки, сукупність методологічних засобів науки, зокрема філології, також право інтелектуальної власності та комерціалізація результатів інтелектуальної діяльності. Дисципліна складається з трьох змістових модулів. Модуль «Методологія наукових досліджень» формує розуміння науки як дослідження, розкриває зміст понять «методологія», «методика», «методи дослідження», знайомить з конкретно-науковим, загально-науковим та філософським рівнями методології. Модуль «Теоретичні засади філологічних досліджень» формує в студентів знання щодо чільних мовознавчих та/або літературознавчих (залежно від специфіки конкретної ОП) напрямів та їх розвитку на вітчизняних і зарубіжних теренах, уявлення про розмаїття методологічних підходів у філології на сучасному етапі в цілому; сприяє засвоєнню навичок розпізнавання загальнонаукових аналітичних підходів; демонструє послідовну зміну домінанти головних наукових парадигм в історії філології. Модуль «Основи інтелектуальної власності» розкриває роль інтелектуальної власності як інтелектуального капіталу в соціально-економічному розвиткові суспільства та її місце в гуманітарній науці, ознайомлює з основними формами і механізмами комерціалізації результатів інтелектуальної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб. / І. С. Добронравова, О. В. Руденко, Л. І. Сидоренко та ін.; за ред. І. С. Добронравової (ч. 1), О. В. Руденко (ч. 2). Київ: ВПЦ «Київський університет», 2018. 607 с. http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/Methodol.pdf 2. Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів / за ред. А. Є. Конверського. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2010. URL: http://www.immsp.kiev.ua/postgraduate/Biblioteka_trudy/Konversky_osn_metod_ta_org_nayk_dosl.2010.pdf 3. Капіца Ю. М., Ступак С. К., Жувака О. В. Авторське право і суміжні права в Європі: монографія. Київ: Логос, 2012. 696 с. 4. Основи інтелектуальної власності: навчальний посібник / О.П.Орлюк (кер. авт. кол.), А.О.Кодинець, Ю.В.Носік та ін.; за ред. О.П.Орлюк. Київ: Інтерсервіс, 2016. 382 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, підготовка та обговорення презентацій за результатами наукового пошуку, підготовка рефератів.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна відповідь, презентація міні-проєкту (доповідь), реферат. Підсумкове оцінювання – залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська