Психологія сімейних криз та кризове консультування

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія сімейних криз та кризове консультування
Код дисципліни
ОК.1.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати аргументовані теоретичні висновки, робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, сім’ї, освітньої системи. ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість. ПР 7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР 8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації. ПР 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності. ПР 12. Здійснювати аналітичний пошук відповідно до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критерієм адекватності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні поняття педагогічної, вікової та соціальної психології, психологічні закономірності розвитку особистості, вікових криз особистості, напрями і технології психологічного консультування. Вміти підбирати і коректно застосовувати психодіагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду. Володіти вміннями опрацьовувати наукову психологічну літературу, готувати презентації, проводити психодіагностичне дослідження
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити теоретичну підготовку майбутніх психологів у галузі психології сім’ї, зокрема сімейних криз, а також їх практичну підготовку до проведення кризового сімейного консультування. Дисципліна дозволяє студентам ознайомитись із теоріями, концепціями і підходами, що описують закономірності сімейного функціонування і виникнення сімейних криз; засвоїти основні поняття, етапи розвитку сім’ї. Зміст дисципліни дозволяє практично опрацювати психодіагностичні методи і технології, спрямовані на вивчення особливостей сімейного функціонування у кризові періоди, ознайомити студентів з технологіями кризового сімейного консультування
Рекомендована та необхідна література
Бондарчук О.І. Психологія сім’ї : курс лекцій. Київ : МАУП, 2001. 96 с. Бурлачук Л.Ф., Шебанова В.І., Яблонська Т.М. Сімейна психотерапія і сімейне консультування у реабілітації дітей, які зазнали насильства. Інноваційні технології розвитку психологічних ресурсів особистості : кол. монографія /відповід. ред. Н.І.Тавровецька. Херсон : Вид-во ФОП Вишемирський В.С., 2019. 354. С.87-110. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування : підручник. 2-ге вид. Київ : Ніка-Центр, 2011. 424 с. Максимова Н.Ю. Сімейне консультування : навчальний посібник. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2011. 304 с. Олифирович Н.И., Зинкевич-Куземкина Т.А., Велента Т.Ф. Психология семейных кризисов. Санкт-Петербург : Речь, 2006. 360 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарські і практичні заняття, самостійна робота (есе, презентації, виконання практичних завдань), аналіз кейсу, усні відповіді, участь у дискусії, модульні роботи 1, 2
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на занятті, участь у дискусії, доповнення): РН1.1-1.4, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 10/6 балів. Самостійна робота (есе, презентація): РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1– 20/10 балів. Модульна робота 1: РН1.1-1.4, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 15/10 балів. Модульна робота 2: РН1.1-1.4, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 15/10 балів. Студент допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав не менше 36 балів і виконав не менше 50% практичних робіт. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на іспиті, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення іспиту – письмова. Види завдань – тестові і творчі завдання; при цьому відповідь на питання 1 оцінюється у 25%; відповідь на питання 2 – у 25%, творче завдання (аналіз кейсу) – у 50% від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, – 24 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології