Диференціальна психологія розвитку та дитяча патопсихологія

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Диференціальна психологія розвитку та дитяча патопсихологія
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН1, ПРН3, ПРН5, ПРН7, ПРН8, ПРН12 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати існуючі в історії світової та вітчизняної психологічної думки методологічні традиції теорії, концепції, підходи та стратегії психологічного дослідження; базові категорії філософії, загальної, соціальної, диференціальної психології, психології розвитку; онтогенетичні закономірності, психологічні чинники, соціальні та соціально-психологічні умови онтогенетичного становлення і розвитку людської психіки в умовах сучасного життя. Вміти критично та креативно мислити, застосовувати моделюючі, психодіагностичні, статистичні, розвивальні та консультативні процедури, досліджувати різноманітні явища психологічного життя, застосовуючи загальнонаукові та конкретнонаукові методи, сучасні методологічні підходи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розкрити основні поняття, принципи розвитку людської психіки в онтогенезі, створити психолого-педагогічні умови для формування у магістрантів вмінь та навичок застосування набутих знань у науковій та практичних сферах психологічної діяльності. Дисципліна належить до переліку обов’язкових дисциплін підготовки здобувача з психології і дозволяє студентам практично розвинути вміння організовувати власну практику диференціально-психологічного дослідження та психологічного патронажу розвитку представників різних клієнтських груп населення з огляду на особливості їх індивідуально-психологічних характеристик; зрозуміти психологічні закономірності, чинники та відмінності становлення феноменології психічного життя людини в різних умовах її соціалізації та розвитку.
Рекомендована та необхідна література
Власова О.І. Психологія розвитку соціальних здібностей в онтогенезі (повний онтогенез): Наукова монографія. Ottava: AGC (Accent Graphics Communications), 2016. 377с Закалик Г., Войцеховська О., Шувар Н. Основи клінічної психології. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 245 с. Крайг Г. Психология развития. Санкт-Пет Кричковська Т.Д. Психологія аномального розвитку : навчальний посібник. Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. Київ : КНТ, 2016. 405 с. Максимова Н.Ю. Психологія девіантної поведінки. Київ : Либідь, 2016. 315 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарські і практичні заняття, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН1.1; РН1.2, РН1.3, , РН2.1, РН2.2, РН3.1– 20/10 балів 2. Аналітична доповідь: РН1.1, РН1.2, РН2.2, РН2.3, РН3.2 РН4.2 – 25/15 балів 3. Самостійна робота: РН1.3, РН2.1, РН2.2, РН2.3, РН3.1, РН3.2, РН4.1, РН4.2 – 15/11 балів Іспит. Максимальна кількість балів - 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення – письмова. Види завдань –відкриті питання, творчі завдання; при цьому відповідь на відкрите питання 1 – у 25 %; відповідь на відкрите питання 2 – у 25%, творче завдання – у 50 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60.
Мова викладання
Українська