Ігрова та біхевіоральна терапія

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Ігрова та біхевіоральна терапія
Код дисципліни
ВК.2.03.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР.5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР.6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР.8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації. ПР.9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності. ПР.12. Здійснювати аналітичний пошук відповідно до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критерієм адекватності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Упішне опанування дисциплін «Вікова психологія», «Нейропсихологія», «Психофармакологія»; знання теоретичних основ клінічної психології та психології спілкування; володіння елементарними навичками психологічного консультування; знаннями психодіагностики.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із сукупністю методів дослідження, та надання психологічної допомоги дітям дошкільного та молодшого шкільного віку з пост стресовими розладами, розладами аутистичного спектра, затримкою психічного та мовного розвитку, синдромом Дауна за допомогою ігрової психотерапії та поведінкової терапії. Студенти мають засвоїти принципи роботи з програмою «АВА», програмою альтернативной комунікації, «Маленькі сходинки», тощо та ігровою терапією у клієнт-центрованому підході. Ознайомитись з застосуванням прийомів позитивного підкріплення, карток ПЕКС, візуальними розкладами, тренуванням навичок поведінки в соціальних ситуаціях. Під час курсу будуть засвоєні методи діагностики та психологічного супроводу дітей, співпраці з батьками, створення терапевтичної спільноти. Окрема увага приділяється роботі з обладнанням для ігрової терапії, сенсорної інтеграції, альтернативної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
1.Мілютіна К.Л. Дубашидзе Н., Рубель Н., Князєв В. Робоча книга корекційного психолога. Вид. ДІА, 2019. 375с. 2.Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л., Піскун В. М. Основи дитячої патопсихології : навчальний посібник. Київ : ГЛАВНИК, 2008. 360с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді –10/5 балів 2. Демонстрація –10/5 балів 3. Кейсові завдання – 10/5 балів 4. Творче завдання – 10/7 балів 5. Аналітична доповідь – 10/5 балів 6. Самостійна робота- 10/5 балів Всього за семестр – 40-60б. Залікова творча робота 40/24 балів. Зараховано 60-100 Не зараховано 0-59
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології