Латинська мова

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Латинська мова
Код дисципліни
ННД. 13.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми перської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської (гінді / перської) мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навичок аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури відповідно до навчальних програм середньої школи; 2) знання основ літературознавчої та мовознавчої термінології відповідно до навчальних програм середньої школи; 3) володіння навичками аналізу граматичних форм і синтаксичних конструкцій, а також базовими елементарними навичками етимологічного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування у студентів знань основних положень теорії мови, з метою застосовування їх при аналізі конкретних мовних явищ у латинській мові, оволодіння студентами теоретичними знаннями з основ граматики і синтаксису латинської мови, навичками здійснення етимологічного аналізу запозичених слів з латинської мови у сучасних європейських мовах.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. К.: Вища школа, 1990. 2. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. 500 крилатих висловів. Тексти, Латинсько-український словник + англійські, німецькі, французькі, іспанські відповідники. К.: Індоевропа, 1993. 3. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. 2. вид., випр. Л. : Світ, 2001. 4. Скорина Л.П. Латинсько-український, українсько-латинський словник. К.: Обереги, 2004. 5. Яковенко Н.М., Трипуз В.М. Латинська мова: Підручник для студентів-істориків. К.: Вища школа, 1993.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, участь у дискусіях, контрольні роботи) та за самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 60 балів, - у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на практичному занятті студент має відпрацювати завдання. Підсумкове оцінювання: іспит. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів; мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на екзамен); на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.3, РН 2.1, РН 2.1-2.4, РН 3, РН 4.1-4.2).
Методи та критерії оцінювання
Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Для студентів, які упродовж семестру не досягли рубіжного рівня оцінки (36 балів), для одержання допуску до іспиту необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати їх електронною поштою викладачу, що проводить заняття. Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40 % підсумкової оцінки (до 40 балів за 100-бальною шкалою). Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру.
Мова викладання
Українська