Вступ до університетських студій

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до університетських студій
Код дисципліни
ННД.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знати: володіти знаннями з історії світової та української освіти (у межах програми повної загальної середньої освіти); 2) вміти: виявляти, аналізувати, порівнювати інформацію історико-культурологічного характеру; аналізувати власні здібності, схильності, інтереси; 3) володіти елементарними навичками: опрацювання наукового тексту, систематизації матеріалів, необхідних для роботи, ефективної організації власної навчальної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування системних знань студентів про історію університетської освіти, основні етапи діяльності Київського університету, зокрема розвиток філологічних досліджень у ньому, лекторську та наукову діяльність викладачів-філологів; ознайомлення зі специфікою філологічного знання та професії філолога, сучасними напрямками філологічних досліджень та місця серед них обраної філологічної спеціалізації, концепцією підготовки фахівця в Інституті філології; сприяння адаптації першокурсників до навчання в університеті, допомога студентам у засвоєнні комунікативних, етичних, вольових, дисциплінарних та організаційних навичок та вмінь для покращення навчання та підвищення ефективності університетських студій.
Рекомендована та необхідна література
1. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. [За ред. М. Зубрицької]. 2-е вид., доп. Львів: Літопис, 2001. 2. Білецький A. О. Про мову і мовознавство: навч. посіб. для студ. філол. спец. вищ. навч. закладів. Київ: АрТек, 1996. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000840 3. Горбач Н. Я. Методологічні засади сучасних гуманітарних досліджень. Львів: Каменяр, 2007. 4. Дороніна Н. Спеціалізація філологічних дисциплін на історико-філологічному факультеті імператорського університету святого Володимира (1834-1917). Етнічна історія народів Європи. 2014. Вип. 44. С. 82-88. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eine_2014_44_15.pdf 5. Духовність, мораль, етика традиційних суспільств Далекого Сходу / Упорядкування В. Ф. Резаненка). Київ: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. 6. Жанри і стилі в історії української літературної мови / відп. ред. С.Я. Єрмоленко. Київ: Наукова думка, 1989.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальна дисципліна складається із двох змістових модулів. Форми поточного та модульного контролю із зазначенням оцінюваних результатів навчання (РН) та мінімальну/максимальну кількість балів при оцінюванні. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Для студентів, які набрали сумарно менше ніж 60 балів, для одержання заліку обов’язково необхідно скласти матеріал (не пізніше як за тиждень до завершення курсу) за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання модульних контрольних робіт, усних відповідей і виконання самостійних письмових завдань, підготовки презентації за обраною темою, впоравшись не менше ніж з 60 % завдань. Студенти повинні скласти заборгованість до початку залікової сесії.
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістових модулі. Усі результати навчання оцінюються систематично, упродовж семестру, відповідно до тематичного плану лекційних занять. За обраною темою першого модуля студенти створюють реферат / презентацію (індивідуальну чи групову) /есе і виступають з доповіддю на лекційному занятті (орієнтовно до 15 жовтня). У межах другого модуля студенти створюють презентацію / кейс-проєкт / есе (форму контролю визначає викладач конкретного лекційного потоку) орієнтовно до 30 листопада. У кінці кожного модуля проводяться модульні контрольні роботи з тестовими завданнями та відкритими питаннями (орієнтовно на 7-му і 15-му навчальних тижнях семестру); бали за МКР додаються до суми балів за ЗМ. Сума балів за обидва ЗМ обчислюється за принципом накопичення: максимум 100 балів, мінімум 60 балів.
Мова викладання
Українська