Вікова психологія

Освітня програма: Географія (Середня освіта) магістр-2022

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Вікова психологія
Код дисципліни
В.Б. 2.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 12. Знати вікову психологію, педагогіку та андрагогіку в необхідному обсязі ПРН 13. Знати індивідуальні особливості здобувачів освіти (вік, здібності, інтереси, потреби, мотивація, можливості, досвід тощо), їх впливу на засвоєння навчального матеріалу та вміти організувати з їх урахуванням процес навчання і виховання ПРН 14. Вміти організовувати індивідуальну та групову роботу з використанням методів і способів, які дозволять розвивати здібності, враховувати психологічні особливості та освітні потреби здобувачів освіти
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: специфіку дитинства та його культурну й історичну відносність; класифікацію методів вікової психології; історичний розвиток основних ідей вікової психології; зміст та специфіку онтогенетичного розвитку людини. Вміти: орієнтуватися у розмаїтті теорій вікової психології як наукової дисципліни; розробляти дизайн експериментів та емпіричних досліджень з проблем психічного розвитку в онтогенезі; визначати причини труднощів у шкільному навчанні; визначати доцільність застосування технік та прийомів тієї чи іншої методологічної парадигми психологічної науки при роботі з проблемною дитиною.
Зміст навчальної дисципліни
сформувати в студентів цілісне уявлення про закономірності психічного розвитку людини в онтогенезі та психологічні особливості дитинства, що стане основою для їх подальшої професійної діяльності у середній школі.
Рекомендована та необхідна література
7. Крайніков Е. В. Геронтопсихологія : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Едуард Владиславович Крайніков. — Київ : Видавництво Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2018. — 232 с. 8. Крайніков Е. В. Особливості вияву девіантної поведінки в підлітковому віці / Едуард Владиславович Крайніков, Євгеній Михайлович Прокопович, Юлія Петрівна Землякова, Сергій Примаченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Психологія. — № 2(9), 2018. — 96 с. — С. 27–30. 9. Крайніков Е. В. Психічне благополуччя та детермінація схильності підлітків до девіантної поведінки (сучасний український досвід) / Є. М. Прокопович, Т. М. Траверсе, Е. В. Крайніков // Врачебное дело. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції з питань охорони психічного здоров'я «Психічне здоров'я: глобальні виклики ХХІ ст.». — К., № 7(1144), 2017. — С. 272–274.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, іспит
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Андрій Юрійович Трофімов
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології