Сучасна українська література

Освітня програма: Переклад з французької та з англійської мов

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасна українська література
Код дисципліни
ОК. 16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію іспанської та англійської мов і літератур і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та перекладознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати - основи літературознавчого аналізу художніх творів; - історичні умови розвитку української літератури; - жанрово-стильову специфіку сучасної української літератури; - особливості співіснування в межах сучасного літературного дискурсу різних стильових тенденцій: реалізму, модернізму, постмодернізму, авангардизму, сюрреалізму, «магічного реалізму» тощо; - основні літературознавчі поняття, вільно оперувати ними під час аналізу художніх творів. вміти - аналізувати ідейно-художній зміст літературних творів, творчості письменників у контексті актуальних вимог сучасного літературознавства; - виявляти літературні явища, збирати, систематизувати, описувати та аналізувати досліджуваний матеріал; - орієнтуватися в сучасній науковій та критичній літературі з проблем розвитку української лірики, прози, драматургії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити фахове вивчення основних тенденцій розвитку сучасної української літератури, сформувати в студентів об’єктивні наукові знання про сучасний український літературний процес, його ідейно-тематичну та жанрово-стильову специфіку. Курс закріплює і поглиблює базові знання з історії української літератури, зокрема закономірностей розвитку українського історико-літературного процесу у взаємозв’язках з світовою літературою і культурою. Продовжує системне вивчення: яскравих сучасних літературних явищ в розмаїтті стилів і жанрів. У процесі вивчення дисципліни студенти вивчають особливості поетики сучасної лірики, драми, новелістики, романістики, ідейно-тематичну та жанрово- стильову специфіку творчості Юрія Андруховича, Оксани Забужко, Галини Пагутяк, Сергія Жадана, Юрія Винничука та ін.
Рекомендована та необхідна література
Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн / Т. Гундорова; Український науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. – К.: Критика, 2005. – 263 с. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї / Тамара Гундорова. - К.: Грані-Т, 2013. - 546 с. Жуковська Г.М., Гаєвська Н.М. Українська література кін.ХХ – поч.ХХІ ст.: жанрово-стильові особливості. Навчально-методичний посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. – 225 с. Історія української літератури: ХХ – поч. ХХІ ст.: навч. посіб.: у 3 т. / [В.І. Кузьменко, О.О. Гарачковська, М.В. Кузьменко та ін.] за ред. В.І. Кузьменка. – Т. 3. – Київ:Академвидав,2017.– 544 с. Романенко О. В. Семіосфера української масової літератури. Текст. Читач. Епоха / Олена Романенко. – К.: Якубець А. В. [вид.], 2014. – 362 с. Харчук Р.Б. Сучасна українська проза. Постмодерний період. Навч.посіб. // Р. Харчук. – К.: ВЦ «Академія», 2008. – 248 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відповідь на семінарському занятті, участь у фахових дискусіях під час семінарів . Самостійна робота, творчі завдання, презентація результатів самостійної роботи у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій. Модульна контрольна робота / Творчий проект.
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 21 / 35 балів 2. Самостійна робота (аналіз, конспект текстів): 25/ 45 балів 3. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі/ Творчий проект - 14 / 20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
Українська