Основи мовознавства (діахронія)
Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Основи мовознавства (діахронія)
Код дисципліни
ННД. 16.01.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН7. Розуміти основні проблеми арабської (гінді / перської) філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської (гінді / перської) мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
ПРН17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Основи мовознавства (діахронія)».
Зміст навчальної дисципліни
У курсі передбачено 2 змістові частини: лекційні та семестрові заняття. Передбачена самос-тійна робота студентів. У лекційній частині курсу розглянуто стан сучасних знань: про пере-думови та обставини виникнення людської мови, їхню сутність і природу; про міждисциплі-нарний характер цієї глобальної проблеми; про релікти дограматичних мовних явищ; про основні концепції історичного мовознавства; про досягнання контенсивої типології мов. У практичній частині курсу основну увагу приділено встановленню списків реліктів почат-кового етапу формування людської мови на матеріалі обраних студентами східних мов; з'я-суванню місця кожної з освоюваних студентами східних мов у контенсивній та інших типо-логіях мов; загальним тенденціям еволюції цих мов; конкретній методиці обчислення часу розходження конкретних споріднених мов за методом М. Сводеша на матеріалі його опера-тивних списків лексики з 215 та 100 базових слів.
Форма підсумкового контролю дисципліни – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. Київ, 2007.
2. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. Київ, 2000.
3. The Cambridge Encyclopedia of Language // Ed. Crystal D. Cambridge 2010.
4. Тищенко К.М. Лекції з генетичного мовознавства. (Передісторія мовлення. Палеосиґніфі-ка. Історична синтактика). Київ, 1999.
5. Origines del hombre moderno / Red. J. Bertranpetit. Barcelona, 1993.
6. ЕСУМ – Етимологічний словник української мови: В 7 т. Київ, 1982-2006.
7. Тищенко К.М. Всеслов'янськість української мови // Український тиждень, 2012, № 39.
8. Тищенко К.М. Гени, мова, Україна // Український тиждень, 2012, № 16.
9. Тищенко К.М. Долітописна мовна історія українців. Київ-Дрогобич, 2016.
10. Тищенко К.М. Іншомовна історія українців. Київ-Броди, 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки.
Оцінювання семестрової роботи:
Оцінювання семестрової роботи:
1. Усні відповіді, участь у дискусіях: 12 - 20 балів.
2. Тестові завдання: 6 - 10 балів.
3. Модульні роботи: 18 - 30 балів.
4. Іспит: 24 - 40 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни