Педагогіка

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогіка
Код дисципліни
ОК.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
РН1. Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень. РН5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти. РН7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання. РН9. Здійснювати пошук необхідної інформації з освітніх/педагогічних наук у друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірність та релевантність.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Основи педагогіки»; «Основи психології»; володіння уміннями та навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки у закладах освіти. Знати: основні категорії та поняття, методи педагогічного дослідження; протиріччя, форми, методи та прийоми педагогічного впливу на особистість у процесі її навчання, виховання, розвитку та самовдосконалення; провідні теорії організації в суспільстві освіти, навчання, виховання; можливості застосування набутих знань у професійно-визначальних ситуаціях. Вміти: характеризувати психологічні та педагогічні підходи до розуміння педагогічних явищ; визначати основні поняття педагогічної науки в системі вищої освіти; розв’язувати практичні завдання, застосовувати теоретичні знання, власний досвід та навчальні матеріали при вирішенні конкретних завдань у сфері майбутньої діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни «Педагогіка» - надання студентам систематизованих знань, розкриття закономірностей освітнього процесу, формування у них доброчесності, комплексних компетентностей у відповідності до державних стандартів, вимог МОН України, уміння розв’язувати актуальні проблеми, впливати на розвиток морально-етичних якостей та цінностей особистості. У курсі «Педагогіка» розкриваються мета, предмет, завдання, основні поняття та категорії, методи науково-педагогічних досліджень. У ньому розглядаються питання розвитку, виховання і соціалізації особистості; складові дидактики та теорії виховання, зокрема їх принципи, методи, прийоми, види, засоби тощо. Дисципліна знайомить із актуальними проблемами навчання та виховання особистості.
Рекомендована та необхідна література
  Етичний кодекс університетської спільноти, ухвалений на конференції трудового колективу КНУТШ. Режим доступу: http://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/ethical-code/Ethical-code-of-the-university-community.pdf Зайченко І. Педагогіка: підручник. 3-є видання, перероблене та доповнене. К.: Видавництво Ліра-К, 2016. Закон України «Про освіту» // (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39). Марушкевич А., Спіцин Є. Педагогіка: підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. Марушкевич А.., Спіцин Є., Кошечко Н. Педагогіка (в структурно-логічних схемах та таблицях): навчальний посібник. К.: ТОВ «Центр поліграфії «КОМПРИНТ», 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота на основі підручників та конспектів; при підготовці і проведенні семінарів – активні і інтерактивні (проєкти, презентації, дискусії), консультації.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання знань студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, есе, виконання практичних, самостійних завдань. Модульні контрольні роботи виконуються і оцінюється після завершення першого і другого модулю окремо. Мінімальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 36 балів Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60 балів. Екзамен – 40 балів. Сумарно студент може опанувати максимально 100 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни