Моделювання та зміст діяльності фахівця з вищою освітою

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Моделювання та зміст діяльності фахівця з вищою освітою
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти. РН8. Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей. РН9. Здійснювати пошук необхідної інформації з освітніх/педагогічних наук у друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірність та релевантність. РН 11. Здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук. РН 12. Планувати і виконувати теоретичні й експериментальні дослідження у сфері освіти/педагогіки, висувати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, дотримуватися принципів академічної доброчесності
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування педагогічних дисциплін; знання сутності основних понять і педагогіки вищої школи; вміння моделювати професійну і соціальну діяльність фахівця та моделювати його освітню і професійну підготовку; розуміти критерії ефективності педагогічної діяльності, сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою та окремими студентами.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з елементами теорії складних систем й основами моделювання, теоретичними засадами моделювання педагогічних об’єктів і процесів, основними вимогами до планування роботи викладача й освітнього закладу як системи та шляхами удосконалення усіх видів планування. Завдання (навчальні цілі): розкрити сутність та зміст основних понять і категорій теорії моделювання; сформувати навички моделювання освітніх систем; ознайомити з організаційними моделями освітніх закладів інноваційного типу та прищепити навички моделювання інновацій в освітному закладі; сформувати творчий підхід до створення моделей особистості фахівця: викладача, керівника навчального закладу та його підрозділів; сформувати уміння і навички складання та визначення ефективності різних видів планів роботи освітньої установи та окремого фахівця.
Рекомендована та необхідна література
Сабатовська І. С., Кайдалова Л. Г. Моделювання діяльності фахівця: навч. пос. Харків: В-во НФаУ, 2014. 180 с. Столяренко О. В. Моделювання педагогічної діяльності у підготовці фахівця: навч.-метод. пос. Вінниця: ТОВ. «Нілан-ЛТД», 2015. 196с. Гнезділова К. М. Моделі та моделювання у професійній діяльності викладача вищої школи :навч. посіб. / К. М. Гнезділова, С. О. Касярум. Черкаси :Видавець Чабаненко Ю. А., 2011. 124 с. Моделювання професійної підготовки фахівців в умовах євроінтеграційних процесів. Монографія /За ред. С. С. Вітвицької, доктора педагогічних наук, професора. Житомир: Вид. О.О. Євенок, 2019. 304 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, рішення педагогічних задач. Підсумковий контроль - іспит
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни