Педагогічна та професійна психологія

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогічна та професійна психологія
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРЗ. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію; ПР4. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення результатів освітньої, професійної діяльності, презентації наукових досліджень та інноваційних проектів; ПР5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти; ПР7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати сучасні наукові теорії, концепції, підходи до вивчення особистості та групи; онтогенетичні закономірності розвитку психічних властивостей, станів і процесів в індивідуальній та груповій свідомості; психологічні аспекти організації психологічного впливу; психологічні основи організації діалогічного спілкування.2.Вміти цілеспрямовано організовувати процес соціалізації особистості; досліджувати психологічні труднощі в процесі професійної діяльності особистості; застосовувати фасилітативні, коучингові, тренінгові практики у професійній діяльності. 3.Володіти елементарними навичками психодіагностики особистісних якостей та оцінювання результатів професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - забезпечити загальну теоретико-практичну підготовку майбутніх педагогів вищої школи в галузі педагогічної та професійної психології, сприяти освоєнню технологій психологічного супроводу освітнього процесу в сучасному закладі вищої освіти, а також становленню професійного самовизначення та розвиткові психологічної культури майбутніх викладачів вищої школи. Дисципліна є обов’язковою для слухачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, спрямована на спеціальну підготовку фахівців в галузі цілеспрямованої освітньо-професійної соціалізації суб’єктів вищої школи. Зміст дисципліни розкриває психологічні закономірності, чинники, ефекти освітньо-професійної соціалізації особистості студента.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г.Психологія вищої школи / за ред. О. І. Власової : підручник. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2014. 470с. Дембицька Н.М. Інтерсуб’єктивна основа соціалізуючих практик. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації молоді / за ред. Н.М. Дембицької. Київ : Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, 2018. C.109-112. Дембицька Н.М. Наставництво як соціалізуюча практика. Актуальні проблеми психології. Том 1. 2018. Вип. 48. C.14-19. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи. Кам’янець-Подільський, 2011. 228 с. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи. Київ : ТОВ «Філ-студія», 2013. 316 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання успішності студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах; при виконанні практичних та тестових завдань. Сумарно студент може отримати максимально 100 балів. Підсумковий контроль - у формі письмового іспиту. Максимальна оцінка на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 20 балів - до складання іспиту не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту – 36 балів. Шкала оцінок за іспит: відмінно 90-100 балів, добре 75-89, задовільно 60-74, незадовільно 0-59 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни